کد خبر : 189335
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - 13:55
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

به گزارش مدارا، حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در زندان گرگان که با حضور اولیای دم یکی از مقتولین و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یک محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی خود را رقم زد که پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای رهایی این محکوم به قصاص از چوبه دار پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند، افزود: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی(ع) و شب های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

آسیابی به اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران ۱۵۴ بدهکار که در آستانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این نشست گفت: تلاش همکاران ما در جلب رضایت اولیای دم در پرونده هایی است که محکومان ناخواسته و اتفاقی مرتکب قتل شده اند.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است