کد خبر : 814
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - 10:26
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حمله کیهان این بار به منتقدان شفافیت مجلس

روزنامه شرق در تیتر یک شماره دیروز خود نوشت: «نمایندگان مجلس یازدهم که انتشار حقوق خود را در سامانه پاکنا مستثنی کرده بودند، در دقایق پایانی بررسی بودجه ۱۴۰۱ دست به اصلاح آن زدند تا حقوق آنها مانند سایر ارگان‌ها به‌صورت شفاف منتشر شود اما همچنان انتشار فیش حقوقی اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مستثنی ماند تا شفافیت به این دو ارگان نرسد.»

حمله کیهان این بار به منتقدان شفافیت مجلس

به گزارش مدارا، در ادامه این گزارش آمده: «مجلس‌یازدهمی‌ها که در دومین سال فعالیت خود در بهارستان ماه‌هاست تن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان نداده‌اند، درنهایت تصمیم گرفتند یک گام رو به جلو بردارند تا حداقل میزان دریافتی‌شان در سامانه‌ای که برای این منظور طراحی شده، منتشر شود. هرچند شفافیت، ‌یعنی همان کلیدواژه‌ای‌ که بارها نمایندگان مجلس یازدهم در سخنانشان به آن استناد کرده و وعده آن را داده‌اند، با عدم بررسی و تصویب طرح شفافیت آرا مغفول مانده است و شفافیت حقوق، آن‌هم با حفظ استثناهای موجود در قانون به‌معنای تحقق کامل شفافیت در بهارستان نیست.»
حیرت‌انگیز است که جماعتی که در زمان مجلس دهم که اکثریت آن از آنِ اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود، هر وقت در مجلس سخن شفافیت مطرح می‌شد به شدت علیه آن موضع می‌گرفتند و آن را دسیسه‌ای علیه نمایندگان می‌خواندند اما اکنون چنین خود را شیفته شفافیت نشان می‌دهند!
در پاسخ این گزارش فریبکارانه روزنامه زنجیره‌ای باید گفت شما در چند و چون و چگونگی تصویب شفاف شدن حقوق و مزایای مجلس قلم‌فرسایی می‌کنید حال آنکه اساسا در دوره قبل مجلس که اکثریت آن را در اختیار داشتید شفافیت را از ریشه می‌زدید!
نکته دیگر اینکه مجلس این کار پسندیده را از خویش شروع کرد تا به تدریج به بقیه نهادها و دستگاه‌ها نیز تسری یابد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها در صورت تأیید شورای نگهبان، از اواخر خرداد باید اجرایی شود
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها در صورت تأیید شورای نگهبان، از اواخر خرداد باید اجرایی شود

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تأیید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

امیری‌فر: قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است
امیری‌فر: قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است

فعال اصولگرا گفت: آقای قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است و گرچه نقدهایی به عملکردش وارد است اما نباید اینچنین تخریب شود زیرا رئیس قوه مقننه کشور است».

سایت اصولگرا: منوچهر متکی گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده است
سایت اصولگرا: منوچهر متکی گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده است

رسانه نزدیک به جریان شورای وحدت نوشت: متکی هم سابقه تصدی وزارت امور خارجه را در کارنامه دارد، هم عضو تیم مذاکره‌کننده در جریان تصویب قطعنامه 598 بوده است و هم در سال‌های اخیر با حضور در شورای وحدت توانسته است به چهره‌ای وحدت‌بخش میان اصولگرایان تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است