کد خبر : 337627
انتشار : ۱۴۰۳/۱۲/۲۸ - 13:35
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: ۵۰% دوربین‌های جاده‌ای قادر به رصد دقیق تخلفات نیستند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دوربین‌ها در جاده‌ها کارایی لازم را ندارند و حدود ۵۰ درصد آنها نیاز به کالیبراسیون و اصلاح دارند. موضوع حوادث و تلفات جاده‌ای یکی از مسائل حیاتی است. در کشور‌های مختلف برای کاهش تصادفات جاده‌ای، برنامه‌های مشخصی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: ۵۰% دوربین‌های جاده‌ای قادر به رصد دقیق تخلفات نیستند

به گزارش سایت خبری مدارا: ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پیمایش دقیق کارشناسان این کمیسیون برای اصلاح یا تعویض دوربین‌های هوشمند جاده‌ای خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دوربین‌ها در جاده‌ها کارایی لازم را ندارند و حدود ۵۰ درصد آنها نیاز به کالیبراسیون و اصلاح دارند. موضوع حوادث و تلفات جاده‌ای یکی از مسائل حیاتی است. در کشور‌های مختلف برای کاهش تصادفات جاده‌ای، برنامه‌های مشخصی وجود دارد. این درحالیست که عوامل مؤثر در این حوادث شامل ایمنی خودرو، وضعیت جاده و مهارت راننده است. اگرچه سیستم‌های ایمنی خودرو، مانند ترمز و هشداردهنده‌ها به کاهش حوادث کمک می‌کنند، اما شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، مانند شیب‌های تند و نقاط کور از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان راهداری مسئول این امر است.
نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: مهارت راننده نیز در کاهش حوادث نقش دارد و رانندگان باید مهارت بیشتری نسبت به رانندگی در شهر داشته باشند. یکی از عوامل اصلی حوادث جاده‌ای سرعت بالای رانندگان و خواب آلودگی آن هاست. سرعت غیر مجاز در رانندگی منجر به تلفات زیادی می‌شود و برای کنترل این موضوع، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت، پیشنهاد شده است، زیرا این دوربین‌ها می‌توانند سرعت لحظه‌ای و میانگین سرعت بین دو دوربین را بررسی کرده و رانندگان متخلف را شناسایی کنند.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دوربین‌ها کارایی لازم را ندارند و حدود ۵۰ درصد آنها قادر به رصد دقیق تخلفات نیستند و براساس پیمایش دقیقی که از طرف کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ در ارتباط با این موضوع، صورت گرفت و طی جلسه‌ای که با وزیر راه و شهر سازی، خانم فرزانه صادق مالواجرد در کمیسیون برگزارشد، وزارت راه موظف به اصلاح و کالیبره کردن این دوربین‌ها شده است، همچنین وزارت راه موظف شده تا قبل از تعطیلات، این دوربین‌ها را اصلاح نماید. به هر صورت از هموطنان درخواست می‌کنیم در سفر‌های خود، ایمنی را رعایت کنند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند. دستگاه‌های نظارتی و پلیس راهور نیز موظف به برخورد قاطع با رانندگان بی‌احتیاط هستند تا جان مردم حفظ شود.
اخبار مرتبط:
پزشکیان: دولت متولی اصلی جبران خسارات است / ضرورت تهیه آمار جزئی، دقیق و تفکیکی از خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه
پزشکیان: دولت متولی اصلی جبران خسارات است / ضرورت تهیه آمار جزئی، دقیق و تفکیکی از خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه

مسعود پزشکیان در جلسه ارزیابی و جبران خسارات جنگ بر ضرورت تهیه آمار جزئی، دقیق و تفکیکی از خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه تاکید کرد.

اطلاعیه مهم بانک سپه برای دارندگان حساب
اطلاعیه مهم بانک سپه برای دارندگان حساب

عضو هیات مدیره بانک سپه اعلام کرد:خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد.

ابتکار: برای غنی‌سازی همبستگی ملی باید زندانیان سیاسی آزاد شوند
ابتکار: برای غنی‌سازی همبستگی ملی باید زندانیان سیاسی آزاد شوند

معصومه ابتکار نوشت: «باید» اول، در مورد رسانه ملی است که سال‌ها با سیاست‌های یکطرفه، صداهای متنوع را نادیده گرفته و اکنون در اداره طیف خاصی هست. اگرچه این روزها تغییراتی در آن مشاهده می‌شود، ولی این اتفاق در دوران‌های دیگری هم به صورت مقطعی و کوتاه رخ داد، اما به سرعت فراموش شد و حتی با برنامه‌هایی که چنین رویکردی داشتند، برخورد شد. در حالی که توجه به تنوع دیدگاه‌های مردم و گوناگونی سلایق از اهمیت بسیاری برخوردار است و صدا و سیما باید به نحوی عمل کند که مرجعیت ملی خود را بازیابی و اعتماد‌سازی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است