کد خبر : 298991
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - 20:33
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: با واعظی و لاریجانی و نوبخت برای کاندیداتوری مذاکره کرده‌ایم / خبرگزاری نزدیک به سپاه: لاریجانی مردد است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: برخی از افراد شاخص در داخل حزب مثل آقایان نوبخت و واعظی و خارج از حزب با افرادی مثل آقای لاریجانی مذاکراتی انجام داده ایم و منتظر اعلام نتیجه این افراد برای حضور در انتخابات هستیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: با واعظی و لاریجانی و نوبخت برای کاندیداتوری مذاکره کرده‌ایم / خبرگزاری نزدیک به سپاه: لاریجانی مردد است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به جزئیات جلسه امروز دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: در این جلسه نتیجه نظرات افراد در داخل این جلسه؛ حضور حداکثری حزب اعتدال و توسعه و تشویق مردم به حضور در انتخابات پیش رو بود.

وی افزود: ما در حزب به دنبال یک کاندیدای هم فکر خودمان چه به صورت مستقل یا به صورت ائتلافی خواهیم بود، مگر این که نتوانیم به جمع بندی برای کاندیداها برسیم.

هروی تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی با افراد و احزاب هم سو را آغاز کرده ایم و با دو شاخصه هم سو بودن با حزب اعتدال و امکان رای داشتن، مذاکرات را انجام داده ایم.

هروی عنوان کرد: به همین دلیل هم ما دفاتر استانی خودمان را فعال کرده ایم و با دیگر گروه های سیاسی و احزاب آمادگی خود را برای ائتلاف اعلام کرده ایم.

وی افزود: همه این ها در صورتی است که بببنیم چه افرادی در خروجی اشخاص شورای نگهبان خواهند بود و بعد نتیجه قطعی را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: ما با برخی از افراد شاخص در داخل حزب مثل آقایان نوبخت و واعظی و خارج از حزب با افرادی مثل آقای لاریجانی مذاکراتی انجام داده ایم و منتظر اعلام نتیجه این افراد برای حضور در انتخابات هستیم.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعی که ما داریم آقای لاریجانی تا این لحظه با هر گروهی که برای ریاست جمهوری با او مذاکره کرده اند، خبر قطعی حضور خود را اعلام نکرده است و در حال بررسی اوضاع است.

وی در پایان گفت: البته رایزنی های فراتر از این حرف هاست و با شخصیت های مختلفی در جزیان اصلاحات و حتی برخی از اصول گراها مذاکرات خود را انجام داده ایم و با خیلی از افراد نه از باب این که بر کسی تکلیف کنیم بلکه بر اساس وظیفه حزبی کار خود را انجام داده ایم و امیدواریم شورای نگهبان هم از یک نرمش بیشتری در انتخابات پیش رو کار خود را پیش ببرد.

همچنین خبرگزاری تسنیم در همین رابطه مدعی شد: برخی از نزدیکان علی لاریجانی از تصمیم جدی وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سخن می‌گویند. با این حال اخبار رسیده حاکیست که لاریجانی علی‌رغم عزم شخصی برای نامزدی، اما نسبت به حمایت جریان‌های سیاسی از خود دچار تردید است و به همین دلیل اعلام نامزدی خود را به تعویق انداخته است.

برخی احزاب اصلاح طلب مثل سازندگی اعلام کرده‌اند که علی لاریجانی یکی از گزینه‌هایی است که درباره او تامل می‌کنند.

اخبار مرتبط:
پزشکیان: در ماجرای مهسا امینی، تنها کسی بودم که صحبت کردم / زندانیان سیاسی در محدوده من نیست؛ اختیاری نَدارم
پزشکیان: در ماجرای مهسا امینی، تنها کسی بودم که صحبت کردم / زندانیان سیاسی در محدوده من نیست؛ اختیاری نَدارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: . آزادی از نظر من یعنی نباید باور و اعتقاد را زیر سوال ببریم. چرا با هم دعوا می‌کنیم؟ در جریان مهسا امینی، من تنها کسی بودم که صحبت کردم و چیزی نگفتم که اعتقاد خود را زیر سوال ببرم. این اعتقاد واقعی من است که باید حق و حقوق همه افراد حفظ شود.

محمدعلی ابطحی: پورمحمدی اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه زیادی دارَد
محمدعلی ابطحی: پورمحمدی اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه زیادی دارَد

پورمحمدی در سال‌های اخیر سعی کرد قدری بر وجه سیاسی‌اش بیفزاید و در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که فعالیت او در جامعه روحانیت مبارز افزایش یافته و با شکل‌گیری شورای وحدت نیرو‌های انقلاب عملا او تلاش کرد بر روند سیاسی کشور تأثیر بگذارد و به تدریج شورای وحدت و پورمحمدی عملا به رقیب طیف دیگری از اصولگرایان تبدیل شد که در رأس‌اش محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل قرار دارند؛ طیفی موسوم به شورای ائتلاف.

مهاجری: سعید جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد / تلاش‌هایی برای انصراف جلیلی به نفع قالیباف شده
مهاجری: سعید جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد / تلاش‌هایی برای انصراف جلیلی به نفع قالیباف شده

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جلیلی قطعا ناکارآمد است و او حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است