کد خبر : 298830
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - 00:12
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

اصفهان ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار بافت فرسوده دارد که این رقم معادل حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور است‌.

اصفهان ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است، اظهار کرد: ۱۸ درصد از جمعیت استان اصفهان شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند.

به نوشته مهر؛ وی افزود: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست و حدود ۱۱ درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان، ۶ هزار هکتار به بافت فرسوده شناسایی شده، حدود ۳ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و حدود ۲ هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه در استان اصفهان سیاست گذاری در حدود ۹ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است، گفت: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه قیر استان اصفهان بوده است، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۱۰۲ شهرداری استان اصفهان تقسیم گردید تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری، معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.

اخبار مرتبط:
افتتاحیه رسمی ستاد جوانان مسعود پزشکیان در اصفهان
افتتاحیه رسمی ستاد جوانان مسعود پزشکیان در اصفهان

ستاد جوانان مسعود پزشکیان امروز در اصفهان افتتاح می‌شود.

آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان
آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان خبر داد.

ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد / افزایش ۴ درجه‌ای دما
ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد / افزایش ۴ درجه‌ای دما

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد و نیمه شمالی و غربی استان را در برمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است