کد خبر : 298586
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - 04:56
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

طی دو ماه ابتدای امسال؛

۳۲ شکارچی در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۳۲ متخلف شکار و صید در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط‌زیست استان خبرداد.

۳۲ شکارچی در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا غلامی اظهار کرد: در دوماهه نخست سال جاری ۱۸ تخلف زیست محیطی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط‌زیست استان رخ داده است و ۳۲ متخلف شکار و صید دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

به نوشته مهر؛ به گفته وی، طی این مدت هشت مورد عملیات درگیری و تعقیب و گریز با شکارچیان اتفاق افتاده و ۱۱ قبضه اسلحه مجاز و غیرمجاز به همراه ادوات شکار از متخلفان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران و اقدام به شکار و زنده گیری پستانداران را از تخلفات صورت گرفته در مناطق حفاظت شده برشمرد و افزود: با تلاش محیط بانان و سایر عوامل همکار، پرونده تخلفات در حال پیگیری است.

غلامی با اشاره به اینکه پرونده قضائی در ارتباط با خرید و فروش حلزون در شهرضا در مراجع قضائی در حال سپری کردن مراحل قانونی است‌، خاطرنشان کرد: شکار پازن و قوچ و چند مورد زنده گیری سهره طلایی و پرندگان شکاری از نوع سارگپه از متخلفان شکار و صید طی دو ماهه امسال کشف شده است.

استان اصفهان دارای چهار منطقه حفاظت شده کرکس (واقع در شهرستان‌های نطنز و میمه)، قمصر و برزوک (واقع در شهرستان کاشان)، کهیاز (واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه (در محدوده شهرهای دامنه و چادگان) است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی (در محدوده اصفهان-بهارستان) و قمیشلو (در محدوده شهرهای شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون) پناهگاه موته (واقع در شهرستان میمه) و پناهگاه حیات وحش عباس آباد (محدوده نائین و خور وبیابانک)، تالاب بین‌المللی گاوخونی (در محدوده شهر ورزنه) هم‌چنین ۱۲ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا، خارو، ستبله، کلاته و یخاب از دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است.

اخبار مرتبط:
۲۸ کیلوگرم حشیش و شیشه در اصفهان کشف شد
۲۸ کیلوگرم حشیش و شیشه در اصفهان کشف شد

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۲۸ کیلویی حشیش و شیشه در عملیات مأموران پلیس شهرستان نائین خبر داد.

دستگیری ۴۷ سارق در ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان
دستگیری ۴۷ سارق در ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۴۷ سارق حرفه ای طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

۵ کاندیدای ریاست جمهوری رئیس ستاد خود را در اصفهان معرفی کرده‌اند
۵ کاندیدای ریاست جمهوری رئیس ستاد خود را در اصفهان معرفی کرده‌اند

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون ۵ کاندیدای ریاست جمهوری رئیس ستاد خود را در اصفهان معرفی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است