کد خبر : 298517
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - 11:21
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چربی گیر فاضلاب رستوران؛ ضرورتی برای سلامتی لوله‌های فاضلاب رستوران‌ها و حفظ محیط زیست

چربی گیر فاضلاب رستوران، دستگاهی است که برای جداسازی چربی و روغن از فاضلاب آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌های تولید فاضلاب چرب استفاده می‌شود. این دستگاه با جلوگیری از ورود چربی به سیستم فاضلاب، از گرفتگی لوله‌ها، انتشار بوی بد فاضلاب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

چربی گیر فاضلاب رستوران؛ ضرورتی برای سلامتی لوله‌های فاضلاب رستوران‌ها و حفظ محیط زیست

اگر مایلید بیشتر با انواع چربی گیر فاضلاب، کاربردهای مختلف آن و دیگر مشخصات این دستگاه از جمله ابعاد، ظرفیت و جنس آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

چربی گیر فاضلاب رستوران چیست؟

چربی گیر رستوران یا Grease tarp که گاهی اوقات به نام دگریسر شناخته می‌شود، در واقع یک ظرف جداکننده آب از چربی، روغن و گریس است که از ورود مواد چربی مخلوط در آب به داخل لوله‌های فاضلاب جلوگیری می‌کند.

دستگاه چربی گیر فاضلاب در حد فاصل سینک یا محل تولید فاضلاب همراه با چربی و چاه فاضلاب نصب می‌شود و با کم کردن سرعت حرکت پساب حاوی چربی و سپس خنک کردن آن باعث جدا شدن چربی از آب‌های فاضلابی خواهد شد.

به عبارتی دیگر، چربی گیر فاضلاب نوعی تله چربی است که قبل از ورود مواد جامد و چربی به شبکه فاضلاب یا چاه جذبی، چربی‌ها را گیر می‌اندازد.

چربی‌ها به دلیل داشتن ساختار مولکولی سنگین و پیچیده با سرعت کم در مسیر لوله‌ها حرکت می‌کنند و به مرور زمان به جداره چاه و شبکه فاضلاب می‌چسبند تا اینکه در نهایت باعث گرفتگی لوله‌ها و انسداد چاه جذبی فاضلاب می‌شوند.

به همین دلیل استفاده از چربی گیر آشپزخانه صنعتی در اکثر صنایع که با انواع مختلف چربی، روغن و گریس ارتباط دارند، از جمله رستوران‌ها و فست فودها بسیار ضروری است.

انواع چربی گیر فاضلاب از نظر جنس بدنه

با توجه به اینکه حجم تولید چربی و همچنین نوع چربی‌های تولید شده در صنایع مختلف بسیار متفاوت است، چربی گیرهای فاضلاب رستوران نیز در اندازه و جنس بدنه متفاوت طراحی و تولید می‌شوند. برخی از رایج‌ترین مدل‌های انواع چربی گیر فاضلاب از نظر جنس بدنه به قرار زیر است:

  • چربی گیر بتنی

یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های چربی گیر از جنس بتنی است که با استفاده از سیمان تیپ ۵ ساخته می‌شود. این دستگاه قادر است مواد چربی، روغن و دیگر رسوبات جامد را از آب فاضلاب به خوبی جدا کند و بنابراین مانع از گرفتگی شبکه فاضلاب شود.

با این حال اسیدهای موجود در فاضلاب می‌توانند باعث خوردگی بتن چربی گیر بتنی شوند. علاوه بر این، کارایی این جنس از چربی گیر در مقایسه با مدل‌های دیگر پایین‌تر است، به همین دلیل توصیه می‌شود به عنوان چربی گیر رستوران استفاده نشود و کاربرد اصلی آن در مدارس و هتل‌ها است.

  • چربی گیر فایبرگلاس

یکی از بهترین چربی گیرها از نوع فایبرگلاس است که به دلیل ساخته شدن از مواد مشتقات نفت بسیار چربی گریز بوده و فرآیند جداسازی و چربی گیری را با سرعت بالاتری انجام می‌دهد. چربی گیر فایبرگلاس مقاومت زیادی در برار فشار و ساییدگی دارد و در سایزهای متنوع طراحی و تولید می‌شود.

با این حال قیمت چربی گیر فایبرگلاس به دلیل کارایی بالایی که دارد در مقایسه با دیگر چربی گیرها بیشتر است.

  • چربی گیر فلزی

چربی گیرهای فلزی که اکثراً از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند، برترین نوع چربی گیر هستند که کاربرد زیادی در سراسر دنیا دارند. این نوع از چربی گیر به دلیل جنس منحصر به فرد خود قابلیت تمیزکاری بیشتری داشته و علاوه براین دچار خوردگی نمی‌شود.

در نتیجه خرید چربی گیر فاضلاب فلزی هزینه‌های شما را در دراز مدت جهت زهکشی یا تمیزکاری چربی گیر و تعویض آن در اثر خوردگی یا زنگ‌زدگی کاهش می‌دهد.

  • چربی گیر پلی اتیلن

چربی گیرهای پلی اتیلنی بسیار مقاوم و انعطاف پذیر هستند و به صورت استوانه‌ای شکل طراحی و تولید می‌شوند. این نوع از چربی گیر به دلیل چربی دوست بودن پلی اتیلن کارایی بالایی دارد، چون چربی‌ها به راحتی به سطح آن چسبیده و جدا نمی‌شوند. بنابراین، عملیات جداسازی چربی از پساب با سرعت زیادی انجام می‌شود.

قطعات داخل چربیگیر فاضلاب

قظعات داخلی چربیگیر آشپزخانه صنعتی شامل سبد آشغالگیر، ورودی فاضلاب، دو خروجی یکی برای تخلیه چربی و دیگر برای متصل شدن به فاضلاب شهری یا چاه جذبی است.

سبد آشغالگیر، در قسمت ورودی دستگاه چربی گیر فاضلاب قرار می‌گیرد تا ذرات درشت روغنی و اجسام خارجی را پیش از ورود به مخزن اصلی جدا کند.

ورودی فاضلاب، نقطه‌ای است که فاضلاب حاوی چربی و روغن از آن محل وارد دستگاه می‌شود. تخلیه چربی جمع آوری شده اغلب در قسمت بالایی چربی گیر قرار می‌گیرد و خروجی دیگر آن به سیستم فاضلاب شهری یا چاه جذبی وصل می‌شود.

قیمت چربی گیر فاضلاب رستوران

قیمت چربی گیر فاضلاب رستوران و آشپزخانه با توجه به چند عامل مختلف تعیین می‌شود، اطلاع از این عوامل می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از مهمترین عوامل در قیمت چربی گیر فاضلاب عبارتند از:

  • ظرفیت چربی گیر فاضلاب

ظرفیت استاندارد چربی گیر رستوران برابر است با ۴ لیتر آب برای هر پرس غذا. یعنی اگر رستوران شما رزوانه ۵۰۰ پرس غذا داشته باشد، این عدد در ۴ ضرب شده و ظرفیت چربی گیر مناسب آن ۲۰۰۰ لیتری خواهد بود.

  • ابعاد چربی گیر فاضلاب

هر چه دستگاه چربی گیر ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، باید از مواد اولیه بیشتری برای ساخت آن استفاده کرد که در نتیجه قیمت نهایی خرید دستگاه گران‌تر می‌شود.

  • مواد ساخت چربی گیر فاضلاب

مواد بکار رفته برای ساخت چربی گیر، از جمله فایبرگلاس، استیل ضد زنگ و پلی اتیلن، باعث دوام و مقاومت چربی گیر شده و چون این مواد در برابر چربی‌ها و خوردگی مقاوم‌تر هستند، قیمت خرید بالاتری دارند.

تولیدکننده چربی گیر فاضلاب

شرکت demokris.com به عنوان اولین و تنها تولیدکننده واقعی چربی گیر فاضلاب در ایران شناخته می‌شود. این شرکت در زمینه طراحی و تولید انواع چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلن فعالیت دارد و محصولات آن‌ها برای استفاده در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، فست فودها، کترینگ‌ها و غذاخوری‌ها مناسب است.

این شرکت علاوه بر ارائه بر تولید محصولات باکیفیت، بر روی ارائه خدمات پس از فروش نیز تمرکز دارد و محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی در سراسر کشور عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت اقتصادی دستگاه‌های چربی گیر فاضلاب رستوران می‌توانید با متخصصان این مجموعه تماس بگیرید.

اخبار مرتبط:
احمد زیدآبادی: آقای پزشکیان یک اصولگراست ولی به اصولگرایان وابستگی نَدارد
احمد زیدآبادی: آقای پزشکیان یک اصولگراست ولی به اصولگرایان وابستگی نَدارد

رسانه‌ها از قول دکتر مسعود ‎پزشکیان تیتر زده‌اند که "من اصولگرا هستم!"

۵ نکته مهم در خرید ساعت مچی و نقش آن در مد و زندگی روزمره
۵ نکته مهم در خرید ساعت مچی و نقش آن در مد و زندگی روزمره

خرید ساعت مچی نیازمند رعایت نکات خاصی است که حتما باید به دقت به آن توجه کنیم. ساعت مچی از اکسسوری‌های پرطرفدار و کاربردی است که نه تنها برای نشان دادن زمان بلکه به عنوان یک ابزار شیک و مدرن نیز استفاده می‌شود. این وسیله کوچک که روی مچ دست بسته می‌شود، تحولی عظیم در دنیای مد و فناوری ایجاد کرده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه، انواع، و نقش ساعت مچی در زندگی روزمره و مد و معرفی نکات مهم در خرید ساعت مچی می‌پردازیم.

بروکر با اسپرد صفر:مزایا، معایب و استراتژی‌های ترید با اسپرد صفر
بروکر با اسپرد صفر:مزایا، معایب و استراتژی‌های ترید با اسپرد صفر

وقتی صحبت از تریدینگ و بازارهای مالی به میان می‌آید، جزئیات فنی مانند اسپرد، نقشی کلیدی در سود و زیان معامله‌گران ایفا می‌کنند. اسپرد، به‌عنوان تفاوت بین قیمت خریدوفروش یک بازار مالی، هزینه‌ای پنهان است که همه‌ی معامله‌گران باید آن را به‌ناچار پرداخت کنند. هر چقدر که بتوانید این هزینه را کمتر کنید و به حداقل برسانید، سود شما از معاملاتی که انجام می‌دهید، بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است