کد خبر : 298440
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - 22:35
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

هشدار بارش‌های رگباری در اصفهان / نیروهای امدادی آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری از فردا در اصفهان می‌بارد و نیروهای امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

هشدار بارش‌های رگباری در اصفهان / نیروهای امدادی آماده باش هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش ضمن تسلیت شهادت جانسوز رئیس جمهور و تیم همراهش در حادثه هوایی در تبریز اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح زرد بارش‌های رگباری طی بعداظهر امروز تا آخر هفته در سطح استان اصفهان و هشدار سطح نارنجی بارشی، از بعدازظهر روز چهارشنبه در مناطق شمال، غرب و مرکز استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای در شهرستان‌های نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، اردستان، نائین، شاهین شهر و میمه شاهد بارش باران خواهیم بود.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام آماده باش با لغو مرخصی‌ها و تاکید به حضور و استقرار اعضای مدیریت بحران و عوامل امدادی در محل مأموریت را ابلاغ کرده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های اردیبهشت ماه در مناطق شمال و شرق استان که منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مرکز و شرقی استان به علت ماهیت رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها دستورات لازم به نهادهای امدادی و شهرداری‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و بازسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر وزیرگذرها باتقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در دستور نهادهای اجرایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری امری ضروری است، گفت: شهروندان باید از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی در مناطق استقرار و کوچ عشایر توجه داشته باشند.

شیشه فروش تصریح کرد: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است