کد خبر : 294928
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - 10:12
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

در سال ۱۴۰۲

۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اشتغال، گفت: حدود ۶۹ هزار شغل جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میثم مداحی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان با گرامیداشت هفته کار و کارگر، افزود: یکی از برنامه های اساسی دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال است.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی با عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تامین مالی و تسهیلات، صدور مجوزها و تسهیل فرآیند صدور مجوزها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای ایجاد اشتغال است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته انجام و به ایجاد ۶۹ هزار اشتغال منجر شد.

مداحی با بیان اینکه طراحی سامانه جستجوی شغل یکی دیگر از خدماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد، اظهار داشت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود زیرا نمی توانستند به راحتی یکدیگر را پیدا کنند به همین دلیل این سامانه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

به گفته وی، ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام کردند و هفت هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت‌ مشغول به کار شدند.

مداحی بیان کرد: امروز فرصت‌های شغلی از تعداد کارجوها پیشی گرفته است و بین فرصت‌های کاری و بیکاری ارادی تناقض وجود دارد.

وی افزود: بیکاری ارادی عارضه جدیدی است که در آن فرد با وجود بیکاری، به دلایل مختلفی از جمله تمایل به پشت میز نشستن و داشتن کار سهل و آسان، حاضر به کار کردن نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: باید بیش از پیش در زمینه نهادینه شدن فرهنگ کار بعنوان یک ارزش در جامعه تلاش شود.

وی با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی بعنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.

مداحی خاطرنشان کرد: اعتبارات اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال های گذشته بود و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: این شاخص در کل فصل های سال ۱۴۰۲ در استان تک رقمی بود.

وی افزود: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره های مختلف ۱۶ ، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط:
انتقال آب از دریا به اصفهان یکی از سریعترین پروژه‌های کشور است
انتقال آب از دریا به اصفهان یکی از سریعترین پروژه‌های کشور است

استاندار اصفهان گفت: انتقال آب از دریای عمان به اصفهان یکی از سریع‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در کشور است و با حمایت صنایع بزرگ در مدار پیشرفت و شکوفایی قرار دارد.

۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام باند ۵ نفره ای که از ۵ مغازه درشهرستان کاشان ۵۰ میلیارد ریال اموال سرقت کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است