کد خبر : 293556
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - 13:38
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

آصفری: هر کشوری حریم هوایی خودش را در اختیار اسرائیل قرار بِدهد، می‌زنیم

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

آصفری: هر کشوری حریم هوایی خودش را در اختیار اسرائیل قرار بِدهد، می‌زنیم

به گزارش سایت خبری مدارا،  دیدبان نوشت: پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل که آن را «پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله‌اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان» نامیده‌اند، حال جهان منتظر اقدام متقابل اسرائیل است. در تازه‌ترین اخبار، «ان بی سی» به نقل از مقامات آمریکایی عنوان کرده است که پاسخ اسرائیل ممکن است محدود یا شامل حمله به نیروهای ایران و متحدانش در خارج باشد.

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «بعید می‌دانم اسرائیلا چنین گافی را بدهد. چراکه جمهوری اسلامی امروز این توانمندی را دارد که پاسخ محکم‌تری دهد. بنابراین یقینا اسرائیل جرائت تکرارش را ندارد و هرگونه اقدام با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما در عملیات اخیری که انجام دادیم، حمله نکردیم بلکه در چارچوب ماده ۵۱ منشور حقوق بین‌الملل از کشور دفاع کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشد که ما نه خیابان و کوچه‌ای را مورد هدف قرار داده‌ایم و نه بیمارستان و مدرسه‌ای را بلکه مناطق نظامی را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این نماینده مجلس، در ادامه با تایید همکاری برخی کشورهای همسایه با اسرائیل گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

آصفری در پاسخ به اینکه درصورت حمله متقابل اسرائیل به تاسیسات نفتی و زیرساخت ها، ایران چه نوع اهدافی، را در پاسخ هدف قرار خواهد داد، گفت: «ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم. بر اساس تصمیم سران نظام هر اقدامی آن‌ها انجام دهند ما هم مشابه آن را پاسخ می‌دهیم. اگر اسرائیل اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد ما هم در پاسخ به اهداف غیرنظامی و صنعتی آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد. »

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است