کد خبر : 293456
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - 04:28
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تشدید فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده؛

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به نوشته مهر؛ برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی تا اواسط امروز چهارشنبه در مناطقی از استان به ویژه جنوب و جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان شدت می‌گیرد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک موقتی، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌ها یزد و فارس و کهکیلویه و بویراحمد هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و از استقرار در مناطق مرتفع، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی بپرهیزند.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف تاکید شده است.

اخبار مرتبط:
اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان طی پایان هفته خبرداد.

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از مسدود شدن مسیر میدان امام علی به سمت چهارراه باباقاسم تا اطلاع ثانوی خبر داد.

خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است