کد خبر : 293122
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - 21:30
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کردیم

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه تأیید کرد که ارتش فرانسه در طول شنبه شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.مکرون گفت: «ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم […] و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهای‌مان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کردیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یورونیوز نوشت: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در یک برنامه تلویزیونی که از دو شبکه ار‌ام‌س و ب‌اف‌‌ام پخش شد گفت کشورش «برای جلوگیری از آتش‌افروزی در خاورمیانه هر کاری می‌کند».

وی که صد روز به آغاز برگزاری بازی‌های المپیک پاریس درباره این رویداد صحبت می‌کرد، از فرصت استفاده کرده و با یادآوری حمله اخیر جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، تأیید کرد که ارتش فرانسه در طول شنبه شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.
مکرون گفت: «ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم […] و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهای‌مان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»
رئیس جمهوری فرانسه گفت که ایران با حمله مستقیم به اسرائیل از خاک خود، «یک گسست عمیق» ایجاد کرده و «امکانی که برای واکنش طرف مقابل باز کرده، بسیار خطرناک است».
اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است