کد خبر : 292964
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - 10:36
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

فلاحت‌پیشه: برخی از کشور‌های دوستِ ایران از جنگ در منطقه استقبال می‌کنند، اما آمریکایی‌ها که دشمن ایران هستند، مخالفت کردند / ایران در منطقه تنهاست

نماینده سابق مجلس درباره اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل می‌گوید تلخ ماجرا این است که حتی برخی از کشور‌های دوست ایران از جنگ استقبال می‌کنند. آمریکایی‌ها که دشمن ایران هستند، مخالف گسترش جنگ هستند. ما دیدیم که آمریکایی‌ها مواضعی را شکل دادند که شاید خیلی از اسراییلی‌ها را غافلگیر کرد. عدم حضور مستقیم آمریکا در جنگ، نوعی تلاش آمریکا برای کنترل بحران و جلوگیری از پیچیده‌تر شدن اوضاع است.

فلاحت‌پیشه: برخی از کشور‌های دوستِ ایران از جنگ در منطقه استقبال می‌کنند، اما آمریکایی‌ها که دشمن ایران هستند، مخالفت کردند / ایران در منطقه تنهاست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس درباره نقش آمریکا در شب پاسخ موشکی ایران به اسراییل گفت: آمریکا و انگلیس برای هدف قرار دادن پهباد‌های ایرانی همکاری کرد؛ آنچه که در جلسه بررسی وضعیت که در ایام بحران شکل می‌گیرد، نشان داد که آمریکا به شدت نگران گسترش جنگ است. من دیروز هم گفتم که نقطه طنز تلخ ماجرا این است که حتی برخی از کشور‌های دوست ایران از جنگ استقبال می‌کنند. آمریکایی‌ها که دشمن ایران هستند، مخالف گسترش جنگ هستند. ما دیدیم که آمریکایی‌ها مواضعی را شکل دادند که شاید خیلی از اسراییلی‌ها را غافلگیر کرد. عدم حضور مستقیم آمریکا در جنگ، نوعی تلاش آمریکا برای کنترل بحران و جلوگیری از پیچیده‌تر شدن اوضاع است.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه جدید اسراییل در منطقه و ضعف آن در مقابله با حملات موشکی بیان کرد: باید ببینیم که در داخل سرزمین‌های اشغالی چه اتفاقی شکل می‌گیرد. اتفاق شب گذشته یک اتفاق کنترل شده از طرف ایران به اماکن نظامی اسراییل بود. اماکنی که پوشش گنبد آهنین در آنجا مستقر است و این پیام را نشان داد که اگر اسراییلی‌ها جنگ را گسترش دهند، آسیب‌پذیری شهر‌های اسراییل خیلی جدی است. بسته به نوع اتفاقی که در آینده رخ می‌دهد، تحولات قابل پیش‌بینی است. اگر اسراییل به این عملیات واکنش نشان دهد، امکان تبدیل موضوع به یک جنگ تمام عیار وجود دارد. اگر اتفاقی که شکل گرفته پاسخ طبیعی ایران ارزیابی شود، موجب کاهش تنش می‌شود.

او افزود: مهم‌ترین پیام حمله ایران این بود که اگر اسراییل جنگ را ادامه دهد، کل منطقه درگیر یک بحران فراگیر خواهد شد. آمریکا اگر دنبال مدیریت تحولات باشد، باید تلاش کند در شرایط کنونی بیش از این تحولات به سمتی پیش نرود که افراطیون می‌خواهند.

فلاحت پیشه درباره مشارکت برخی کشور‌ها از جمله اردن در حمله شب گذشته گفت: اردن نمونه‌ای از کشورهاییست که به شدت در مقابل رژیم صهیونیستی تسلیم است. نوع بازی دیشب اردن حتی در میان کشور‌های اسلامی هم با واکنش‌های تندی مواجه شده است. تحولات دیشب نشان داد که ایران در منطقه تنهاست. قدرت‌های روز دنیا به کمک اسراییل آمدند تا فشار حجمه هوایی به اسراییل را کم کنند، اما دیگر قدرت‌ها حتی در شرایط جنگی هم به کمک ایران نیامدند. روسیه حاضر نشد تجهیزات مورد نیاز ایران را در چند وقت اخیر تأمین کند.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند
سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفت‌وگوهای وین گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است