کد خبر : 290673
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - 16:15
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان و شهرهای مبارکه، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و قهجاورستان امروز پنجشنبه ۹ فروردین در وضعیت قابل قبول است.

هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه نهم فروردین با میانگین ۶۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

به نوشته مهر؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان‌های ۲۵ آبان، فرشادی و فیض با ۵۳، احمدآباد با ۷۸، میدان انقلاب با ۶۶، بزرگراه خرازی، کِردآباد و پارک زمزم با ۷۰، خیابان پروین اعتصامی با ۷۱، دانشگاه صنعتی با ۶۵، رهنان با ۷۵، زینبیه با ۶۷، بولوار کاوه با ۶۹، خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان با ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول و سپاهان‌شهر با ۴۹ AQI پاک است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با ۶۹، شاهین‌شهر با ۵۵ و مبارکه با ۵۶ و قهجاورستان با ۹۳ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط:
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد
۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اشتغال، گفت: حدود ۶۹ هزار شغل جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است