کد خبر : 290665
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - 16:06
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فعالیت سامانه ناپایدار بارشی؛

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه ناپایدار بارشی که طی امروز و فردا استان را فرا می‌گیرد، هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

به نوشته مهر؛ بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه (۹ و ۱۰ فروردین ماه) همه مناطق استان به ویژه شهر اصفهان، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، لنجان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، شاهین شهر و میمه، نائین و ورزنه
را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی این مدت اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش پراکنده باران و برف، کولاک برف و کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و تنش دمایی در سالن‌های دامداری و مرغداری و گلخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار درخصوص مخاطرات جوی احتمالی طی ۲۴ ساعت پیش رو، توصیه کرده است که هموطنان در سفرهای درون و برون استانی احتیاط کنند و تجهیزات لازم زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برفگیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها تاکید کرده است.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است