کد خبر : 290004
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - 12:11
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 4 درصدی ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان از زمان شروع طرح نوروزی گفت: تصادفات منجر به فوت به میزان 67 درصد در این ایام کاهش یافته است.

کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی مولوی، رئیس پلیس راه اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با توجه به موقعیت خاص و شاهراه بودن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.

به نوشته فارس؛ وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه، میزان ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و بیش از ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار تردد در این مدت به ثبت رسیده است.

مولوی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان عنوان کرد: براساس تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس، علت ۶۲ درصد از وقوع انواع تصادفات و حوادث ترافیکی و جاده‌ای، سهل انگاری، حواس پرتی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و بی توجهی رانندگان به جلو معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز در این مدت با کاهش ۴ درصدی روبرو بوده است، تصریح کرد: مشارکت مردم تضمین کننده ارتقای سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.
وی اضافه کرد: رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کمترین زمان ممکن است جان سرنشینان خودرو را به خطر بیاندازد.

مولوی با اشاره به بسیج تمامی امکانات و حضور پررنگ ماموران پلیس برای مدیریت ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی استان در طرح نوروزی خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح، نیروهای خدماتی و امدادی با استفاده از حداکثر توان اجرایی و امکانات موجود، آماده ارائه خدمات مضاعف در ایام پایان سال و تعطیلات نوروز به هم‌وطنان در سطح محورهای مواصلاتی استان هستند.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است