کد خبر : 289968
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - 22:17
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش‌یافته است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: برخی از کلاهبرداران در پوشش دست‌فروش ظاهرشده و با فریب شهروندان با عناوین مختلف مانند فروش ارزان‌قیمت با دستگاه اسکیمر نصب‌شده بر روی دستگاه کارت خوان، اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی‌شده اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند.
مرتضوی به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف به‌ویژه دست‌فروشان کارت و رمز بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و شخصاً اقدام به کشیدن کارت و واردکردن رمز کنند و همچنین به‌صورت دوره‌ای و متناوب رمز بانکی خود را تغییر دهید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس با پشتیبان بانک عامل و یا حضور در جلوی خودپرداز اقدام به مسدود کردن کارت‌بانکی خود کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است