کد خبر : 289959
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - 20:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان اصفهان/ سیل و طوفان در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و لغو مرخصی‌های اعضای مدیریت بحران در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی قوی خبرداد.

اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان اصفهان/ سیل و طوفان در راه است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز دوشنبه ۲۸ اسفند تا چهارشنبه یکم فروردین در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد و توفان لحظه‌ای و کاهش دما خواهیم داشت که شدت بارش‌های رگباری باران روز سه شنبه به ویژه در نواحی غرب، جنوب و مرکز استان خواهد بود.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: وزش باد شدید نیز از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر روز چهار شنبه با شدت بیشتر در مناطق شمال، شرق و مرکز و جنوب استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: شدت بارش‌های رگباری روز سه‌شنبه با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی، غربی و نیز محدوده‌های مرکزی استان در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا، خمینی شهر، اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه، برخوار، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه و نیز مناطق پشتکوه و اسلام آباد فریدونشهر، کبوترآباد، مورچه خورت، دهق و علویجه و محدوده فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خواهد بود.

به گفته شیشه فروش، با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در خصوص وزش باد شدید و توفان و گرد و خاک نیز این پدیده از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه جنوب استان به ویژه شهرستان‌های سمیرم، نائین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، کاشان و آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه، فریدن و فریدونشهر و..‌. را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، توفان و آب‌گرفتگی معابر و جاده‌ها و آمادگی ادارات راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب، دهیاران و آمادگی ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی شد و گفت: با توجه به پیش بینی وزش تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی و محورهای جاده‌ای از جمله جاه‌های مرزی بین استان اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد، استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیلاب الزامی است.

شیشه فروش بر ضرورت آماده به کار بودن ماشین آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی و رعایت الزامات ایمنی در محل‌های اسکان مسافران و کمپ‌های اسکان موقت و مناطق گردشگری تاکید کرد و افزود: تقویت امکانات امداد سیل و تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران ضروری است.

وی به هم‌وطنان توصیه کرد: از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای جاده‌ای طی این دو روز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها و چادرهای محل استقرار تیم‌ها و بارارچه‌های موقت در برابر تندبادهای موقتی تاکید کرد و گفت: افراد طی این مدت از صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و ضمن رعایت الزامات ایمنی به توصیه‌های ایمنی پلیس در جاده‌ها توجه کنند.

شیشه فروش بر لزوم حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران و رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز تاکید و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات امدادی در بارندگی‌ها ۵۲۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها و… به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۲۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس و ۴۶ راهدارخانه مستقر شدند.

به گفته وی، ۴۶ پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر و نیز پاسگاه‌های پلیس راه و واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی ۱۱۴ شهرداری استقرار یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری‌ها، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی تماس بگیرند.

اخبار مرتبط:
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد
۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اشتغال، گفت: حدود ۶۹ هزار شغل جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است