کد خبر : 286745
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - 10:54
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نقوی‌حسینی: شورای ائتلاف هیچکدام از آن ۹۰ نفری را که گزینش کرده بود در لیست قرار نداد

نماینده ادوار مجلس گفت: مجموعه دیگری بیش از 2 هزار نفر را دعوت کرد، از میان آنها 300 نفر به مرحله دوم راه یافتند، در مرحله سوم 90 نفر ماندند اما در نهایت وقتی فهرست نهایی اعلام شد دیدیم هیچ کدام از آن 90 نفر در آن فهرست حضور نداشتند.

نقوی‌حسینی: شورای ائتلاف هیچکدام از آن  ۹۰ نفری را که گزینش کرده بود در لیست قرار نداد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه برگزار می شود، در نبود اصلاح طلبان، هر دوره ۳ فهرست از جریان اصولگرایی بیرون آمد اما فهرست شورای وحدت توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

سیدحسین نقوی حسینی درباره امتیازات لیست شورای وحدت گفت: این فهرست به ۲ دلیل قابل احترام و تقدیر است؛ نخست آنکه شورای وحدت نشان داد به چارچوب، اصول و استقلال خودش پایبند است؛ این شورا از ابتدا آمادگی خود را برای از خودگذشتگی و ایثارگری جهت تدوین لیست واحد اصولگرایان اعلام کرد اما معامله گیری و تأسیس شرکت سهامی را نپذیرفت.

وی با بیان اینکه شورای وحدت روی اصول خود ایستاد و لیست مستقل داد، افزود: جریاناتی قبلا اعلام می کردند قطعا لیست مستقل می دهند اما بعد عقب نشینی کردند و در شرکت سهامی سهم خود را گرفتند، از این رو مسیر حرکت شورای وحدت را ارزشمند و قابل احترام می دانم.

این نماینده ادوار مجلس با کنایه به شورای ائتلاف یادآور شد: شورای وحدت مکانیزم انتخاب نامزد را نسبتا درست و شایسته به اجرا درآورد و از همان مکانیزم هم نامزدهای مورد حمایت خود را گزینش کرد اما شاهد بودیم مجموعه دیگری بیش از ۲ هزار نفر را دعوت کرد، از میان آنها ۳۰۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند، در مرحله سوم ۹۰ نفر ماندند اما در نهایت وقتی فهرست نهایی اعلام شد دیدیم هیچ کدام از آن ۹۰ نفر در آن فهرست حضور نداشتند. در واقع اضلاع این مجموعه افراد خودشان را در فهرست قرار دادند بنابراین کل مکانیزم زیر سئوال رفت.

وی نامزدهای فهرست شورای وحدت را عمدتا شناخته شده و آشنا به مسائل خواند و ادامه داد: قطعا رقیب اصلی شورای وحدت، شورای ائتلاف است که باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای از این رقابت رقم می خورد.

نقوی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: برآورد میزان مشارکت نسبت به چند ماه پیش خیلی بهبودیافته است چون وقتی آن زمان با کسی صحبت می کردیم اصلا در جریان این نبودند که اسفند امسال انتخابات مجلس برگزار می شود. امروز مردم در جریان برگزاری انتخابات مجلس هستند و نمادها و نشانه های تبلیغات نامزدها نیز بیشتر فضای کشور را انتخاباتی کرده است.

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است