کد خبر : 286429
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - 16:04
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

عضو مجلس خبرگان رهبری: باید همه بانک‌ها را جمع کنند / کارمندان بانک‌ها کار‌های بیهوده انجام می‌دهند

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید همه بانک‌ها را جمع کنند تنها دوسه مورد بانک باشد به عنوان امانت دار مردم و دولت که در ازای پول هم سود ندهد و صرفا امانت داری کنند تا پول‌ها خارج شده و به چرخه تولید رفته و نرخ‌ها پایین می‌آید و مردم پول خود را در هر عرصه‌ای برای تولید می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: باید همه بانک‌ها را جمع کنند / کارمندان بانک‌ها کار‌های بیهوده انجام می‌دهند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت‌الله سیدمجتبی حسینی اظهار داشت: مسئله مهم ما در حال حاضر موضوع اقتصاد است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ اقتصاد با مسکن و یارانه دادن و واریز پول به حساب مردم حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای حل این مسئله نظام مالی کشور باید اصلاح شود، تصریح کرد: در این ارتباط من جزوه‌ای تحت عنوان گامی موثر جهت برون رفت از بحران اقتصادی کشور نوشته بودم.

آیت‌الله حسینی افزود: این جزوه به دو بخش تقسیم شده که بخش اول مربوط به اینست که باید هر چه سریعتر جلوی انحصار و احتکار گرفته شود و فعالیت‌های اقتصادی باید صد در صد آزاد شود تا هر کس در مباحث اقتصادی کاری می‌خواهد انجام دهد آزاد باشد نه اینکه اجازه بگیرد تا رقابت صد درصدی شود.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم برداشتن انحصار در حوزه اقتصادی ادامه داد: هر کس میخواهد تولید کند باید آزاد باشد جه صنعت‌های بزرگی، چون اتومبیل جه تولید مرغ و تخم‌مرغ و آذوقه روزانه؛ همه باید آزاد باشد تا هر کس توان و تمایل ورود دارد، انجام دهد.

وی عنوان کرد: وقتی از انحصار خارج شد، این فعالیت آزادانه تولیدی و اقتصادی باید بدون اجازه کسی هم باشد بدین معنی که فرد یا گروه یا موسسه‌ای که می‌خواهد کاری را شروع کند، آغاز به کار کند، اما اگر خلاف قوانین پیش رفت با او برخورد کنند نه اینکه از اول بگویند باید اجازه بگیرید.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه اصل کنونی بر منع است تا کسب اجازه صورت گیرد در حالی که باید بر آزادی فعالیت در این حوزه باشد مگر اینکه مشکل یا خلاف قانونی صورت گیرد، گفت: این هدف نیز باید به صورت تدریجی انجام شود یعنی ابتدا در این خصوص باید کار فرهنگی انجام دهیم تا ذهن‌های مردم آماده شود بعد هم گام به گام طی شود به این صورت که مثلاً ابتدا فعالیت در دو سه مورد کالای اساسی مثل نان و بنزین دست دولت باشد بقیه موارد به این شکل آزاد شود و به دست مردم انجام گیرد.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نتیجه تحقق این روند است که رقابت صد در صد می‌شود لذا اگر تولید آزاد شد نرخ خود به خود متعادل میشود یعنی عرضه و تقاضا تعیین کننده باشد و فرمایشی نباشد.

آیت‌الله حسینی متذکر شد: دولت باید امر و نهیخود را در حوزه اقتصادی کم کند.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر در رابطه با بانک‌هاست، بیان کرد: باید همه بانک‌ها را جمع کنند تنها دوسه مورد بانک باشد به عنوان امانت دار مردم و دولت که در ازای پول هم سود ندهد و صرفا امانت داری کنند تا پول‌ها خارج شده و به چرخه تولید رفته و نرخ‌ها پایین می‌آید و مردم پول خود را در هر عرصه‌ای برای تولید می‌برند.

آیت الله حسینی با اشاره به ساختمان‌های بلند و عظیم بانک‌ها گفت: هزاران کارمند بانکی که کار‌های بیهوده انجام میدهند می‌توانند وارد چرخه کار‌های تولیدی شوند. وی تصریح کرد: تحقق این هدف کار انقلابی و عزم ملی میطلبد که همه از اجرای آن پشتیبانی کنند تا از بحران خارج شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گریزی به حوزه فرهنگی جامعه زد و در این خصوص گفت: نظام باید نسبت به چهره عمومی جامعه در زمینه حجاب و عفاف قرص و محکم بایستد، اما در حریم خصوصی و خانه‌ها مردم آزاد باشند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ چهره اضافه کرد: حفظ حجاب ابتدا باید از دستگاه‌های دولتی و ادارات آغاز شود به این شکل که هر ارگان نسبت به کارمندان خودش حساسیت خرج دهد و لباس خاصی برای آن‌ها طراحی کند و در صورت عدم رعایت قانون خاطی را اخراج کند.

آیت الله حسینی ابراز داشت: وقتی داخل ادارات درست شد به سراغ مشتریان ادارات و کسانی که از آن‌ها خدمات دریافت می‌کنند برویم که پوشش مناسب اسلامی داشته باشند تا در صورت عدم رعایت حجاب از دریافت خدمت محروم شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حجاب باید از خود دولت شروع شود، خاطرنشان کرد: پس از آنکه تمام کارمندان ادارات حجاب را رعایت کردند باید بسراغ مشتریان ادارات و بعد به سراغ عموم مردم رفت نه اینکه فقط تاکید بر مردم شود و از آنسو کارمندان هواپیمایی کشوری و ادارات و برخی ارگان‌ها حجاب و عفاف رعایت نشود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: راجع به سایر امور هم آزادی اندیشه و فکر باید باشد و از ایده و فکر حمایت شود و نظردهی آزاد باشد، اما از تخریب کردن جلوگیری شود.

وی تاکیدکرد: در سیستم آموزشی ما آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌های اسلامی تبیین شود که این مهم باید از سطوح پایین آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باز دیگر متذکر شد اگر آن اصل اقتصادی که در ابتدا عرض کردم به درستی اجرا شود و تولید مردمی شود حتی از دزدی‌ها نیز جلوگیری خواهد شد، اما نظارت دولت بر تولید مردمی باید کم شود در حالی که الان برخی مسئولان ما متأسفانه افتخار میکنند که بر همه چیز نظارت و کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت دولت در این خصوص باید به حداقل برسد بر اهمیت ریل‌گذاری برای تحقق این مهم در راستای تولید محوری تاکید کرد: برخورد قاطع با خاطی و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید جدی و محکم باشد، در مسائل سیاسی هم همانگونه که در قانون اساسی نیز با حفظ رعایت قوانین باید آزادانه افراد ارایه نظر کنند.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند

نماینده مردم بستان‌آباد در خانه ملت گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.

علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است
علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: من هم مانند بسیاری از همکاران حقوقدان خودم معتقدم این حکم می‌شکند، اما باید به این پرسش پاسخ داده شود که هزینه‌های غیر قابل جبرانی که از رهاورد یک چنین احکامی در عرصه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود چگونه جبران پذیر خواهد شد؟

سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند

رسانه فردانیوز نزدیک به طیف قالیباف نوشت: طیف تندرو می‌خواهد عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کند؛ همان مخاطره‌ای که رهبر انقلاب هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات به آن اشاره کردند. حالا بی‌تردید با حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات عرصه از تندروها گرفته می‌شود و کرسی‌های مجلس در اختیار عقلانیت انقلابی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است