کد خبر : 285556
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - 01:12
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر مرکز نجوم ادیب گفت: دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب با هدف ترویج علم نجوم در دو محور اصلی برگزار می‌شود.

دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهری نقوی، دبیر جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره دوسالانه ملی ترویج نجوم ادیب در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و امسال شاهد برگزاری دومین دوره آن با هدف ترویج علم نجوم و رشد تفکر علمی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در سطح کشور هستیم.

به نوشته فارس؛ وی محورهای این جشنواره را شامل مقاله علمی و عکاسی نجومی دانست و افزود: بخش مقاله‌های علمی در ۷ محور و بخش عکاسی نجومی در ۳ محور موضوعی در دو زمینه عکس و تایم لپس برگزار می شود.

نقوی بیان کرد: محورهای مقاله‌های علمی شامل نجوم رصدی و ابزار نجومی، عکاسی و آلودگی نوری منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی، علوم و فناوری فضایی، اختر فیزیک و کیهان شناسی، تاریخ نجوم و سایر علوم است.

دبیر جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب درخصوص محورهای رقابت در بخش عکاسی گفت: آسمان شب (کهکشان، صورت‌های فلکی)، عمق آسمان (اجرام اعماق آسمان) منظومه شمسی (خورشید، ماه، سیارات) محورهای رقابت در این بخش است.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۳ برنامه جانبی دیگر نیز تحت عناوین رویداد هنر و آسمان، جایزه بزرگ کیاست پور و کارگاه‌های مقاله نویسی و عکاسی نجومی برگزار می‌شود.
نقوی در ارتباط با تقویم برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ است و اختتامیه رویداد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب اظهار کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به سایت www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط:
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است