کد خبر : 285040
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - 03:11
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اصفهان آغاز شد

تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان از بامداد امروز آغاز شد و تا روز ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اصفهان آغاز شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اصفهان از ساعت یک دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا ۸ صبح روز ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

به نوشته فارس؛ ۷۳۹ نامزد برای ۲۰ کرسی نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

در حوزه‌های انتخابیه اردستان ۱۷ نفر، اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند ۲۸۴ نفر، خمینی‌شهر ۱۸ نفر، سمیرم ۲۶ نفر، شاهین شهر، میمه و برخوار ۳۵ نفر، شهرضا و دهاقان ۳۵ نفر، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت ۳۲ نفر، فلاورجان ۲۱ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۷۴ نفر، گلپایگان و خوانسار ۳۱ نفر، لنجان ۳۵ نفر، مبارکه ۲۹ نفر، نایین و خوروبیابانک ۴۷ نفر، نجف آباد و تیران و کرون ۲۶ نفر، نطنز و بخش قمصر ۲۶ نفر و حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران ۳ نفر تأیید صلاحیت شدند و در انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

محتوای تبلیغات فضای حقیقی و مجازی نامزدها باید در چارچوب قانون شفافیت باشد

طبق قوانین تعریف شده در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، کاندیداهای مجلس موظف هستند قوانین مربوط به انتخابات را رعایت کنند. در غیر این صورت مشمول مجازات می شوند.

قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات انتخابات مجلس به صورت کامل، واضح و شفاف در ‌قانون انتخابات مجلس شورأی اسلامی آمده است.

در فصل ششم جزئیات متن قانون انتخابات مجلس شورأی اسلامی، به وضوح به قوانین تبلیغاتی انتخابات مجلس پرداخته شده است.
همه نامزدها و کاندیداهای انتخابات مجلس شورأی اسلامی وظیفه دارند محتوای تبلیغات و روش‌های مختلف تبلیغات خود را اعم از فضای حقیقی و مجازی، در چارچوب قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورأی اسلامی مصوب ۶/۱۱/۱۳۹۸ تهیه کنند. در غیر این صورت مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.
براین اساس در صورت مشاهده تخلف تبلیغاتی، ابتدا به نامزدها تذکر داده می‌شود و در صورتی که رویه تخلف ادامه داشته باشد، ستاد انتخابات نامزد مربوطه به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در معاونت اجتماعی قوه قضاییه ارجاع خواهد داد.
نصب هرگونه تبلیغات روی مبلمان شهری ممنوع است
قوانین تبلیغات انتخابات مجلس نصب هرگونه تبلیغات اعم از بروشور، تراکت، بنر، پوستر و غیره روی المان‌ها و مبلمان شهری ممنوع اعلام کرده است.
این المان‌ها یا مبلمان شهری عبارتند از علائم راهنمایی و رانندگی، صندوق‌ پست، باجه‌ تلفن، تابلوی بیمارستان‌ها، مدارس، موسسات و سازمان‌های عمومی و دولتی و غیره.
نصب هرگونه تبلیغات فقط در محل ستادهای تبلیغاتی کاندیداها و یا جایگاه‌های مخصوص تبلیغات انتخابات مجلس که پیشتر توسط شهرداری و دهیاری اعلام می‌شود، مجاز است و خارج از این موضوع خلاف قوانین تبلیغاتی به‌شمار می‌آید.
ستاد انتخاباتی اصلی و مجازی نامزد انتخابات مجلس
هر نامزد یا کاندیدای انتخابات مجلس بنابر قوانین انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند یک ستاد اصلی در حوزه انتخابیه داشته باشد. در واقع این ستاد تبلیغات انتخابات به مرکزی گفته می‌شود که نامزدها و حامیان آن‌ها می‌توانند در آن مرکز کلیه امور مربوط به تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی را در آن مدیریت و ساماندهی کنند.
هر نامزد انتخابات مجلس می‌تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به صورت وب‌سایت داشته باشد و تبلیغات مربوط به انتخابات و سایر فعالیت‌های انتخاباتی خود را از طریق آن پیش ببرد.
لازم به ذکر است که نامزد مذکور موظف است که نشانی و مشخصات دقیق درگاه و همچنین مسئول رسیدگی به آن وب سایت را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیات استانی بررسی تبلیغات اعلام کند.

محتوای تبلیغات نامزدها و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تماماً در مورد خود آن نامزد، برنامه‌های آتی و سیاست‌های کاری خود باشد.
بنابراین هیچکدام از نامزدها و کاندیداها یا طرفداران و حامیان آن‌ها حق تبلیغ علیه دیگر نامزدها و کاندیداها را نداشته و در صورت هتک حرمت و حیثیت نامزدهای دیگر طبق مقررات و قوانین تبلیغات انتخابات مجلس مجازات خواهند شد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است