کد خبر : 284833
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - 03:07
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

سرمایه گذاری شپنا در بورس به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

میزان سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت اصفهان با نام بورسی شپنا، در بورس از ۲۲۰ به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

سرمایه گذاری شپنا در بورس به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۷۷ درصد سهامداران برگزار شد.

به نوشته مهر؛ محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این مجمع ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: آنچه ما در هلدینگ پتروپالایش اصفهان داریم نتیجه کار تیمی و حمایت و زحمات بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه ۱۲ استراتژی را در چشم انداز جسورانه هلدینگ پتروپالایش اصفهان دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: اولویت برنامه‌های توسعه پایدار است که با محوریت محیط زیست، اخلاق و اقتصاد در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه میانگین خوراک هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۳۴۲ هزار بشکه در روز بوده و به همت معاونت تولید به ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده‌ایم، ادامه داد: با اصلاحات انجام شده سود ما در ۶ ماه امسال به ۳۱.۸ همت رسیدیم و امیدواریم به ۴۰ همت تا پایان سال برسیم.

بهره برداری از ۱۲۷ پروژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

وی با بیان اینکه ۱۲۷ پروژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بهره‌برداری شده است، ادامه داد: بر اساس چشم انداز محصولات استراتژیک را تولید خواهیم کرد.

قدیری با بیان اینکه امروز ما بنزین و گازوئیل یورو ۵ را داریم، افزود: با برنامه‌ریزی در دستور کار ۳۱.۶ میلیون لیتر در روز در سال ۱۴۰۵ بنزین و ۳۲.۸ میلیون لیتر در روز گازوئیل را تولید کنیم که این رقم بزرگی در مقابل ۱۳ میلیون لیتر بنزین فعلی و ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل فعلی است.

وی اضافه کرد: امسال ما توانستیم میعانات گازی را در واحد ۲۱ تصفیه کنیم که کار بزرگی بود و به وزارت نفت اعلام کردیم که اگر میعانات را به ما تحویل دهند روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار بشکه در روز میعانات را تصفیه کنیم و ۲ میلیون لیتر بنزین و یک دهم میلیون لیتر گازوئیل را به تولیدات کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه پالایشگاه دست دوم ۱۲۰ هزار بشکه‌ای را خریداری کرده‌ایم، گفت: این پالایشگاه در حال حمل به ایران است، ۲۵ میلیون یورو برای این امر تخصیص یافته است که ۱۳ میلیون هزینه خود پالایشگاه و ۱۲ میلیون یورو هزینه حمل است که یا در اصفهان و یا در هرمزگان نصب خواهد شد.

وی در خصوص شرکت راهبر ترابر نیز گفت: این شرکت ۲۰۰ خودروی ملکی دارد و برای حمل و نقل ریلیپ، دریایی و جاده‌ای برنامه دارد و با احداث خط آهن تا میلیون تن حمل و نقل با ریل انجام خواهد شد.

قدیری با اشاره به اینکه شرکت مشعل پویا مغز متفکر هلدینگ خواهد بود، ادامه داد: این مجموعه تا ۹۵ درصد تجهیزات را تولید خواهد کرد و با ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در این زمینه همکاری دارند.

وی افزود: شرکت مشعل پویا در حال ساخت سیستم کنترل ایرانی است که به زودی محقق خواهد شد و در واحد تصفیه نفت سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه نیروگاه یک هزار مگاواتی به همت مشعل پویا در حال انجام است، افزود: سال آینده ۵۰۰ مگاوات تحویل شود، ۳۲ هزار متر مربع زیربنا برای این امر در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال ساخت است.

قدیری با بیان اینکه واحد KHT واحد استوک است که برای اولین بار در ایران گوگرد را به یک ppm می‌رساند، ادامه داد: این پروژه حدود ۷۸ درصد پیشرفت داشته و برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی شده است، از این محصول برای شوینده‌ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه RHU و RFCC در دست اجرا است و از اردیبهشت امسال آغاز به کار کرده‌اند، اضافه کرد: این پروژه‌ها ۱۹ درصد پیشرفت دارد و این در حالی است که این پروژه‌ها حدود ۱۵ سال معطل مانده بودند.

وی گفت: باید توجه داشت که ما در نظر داریم که برخی از پروژه‌ها را در استان هرمزگان اجرایی کنیم و این در حالی است که مسؤولان استان در نظر دارند که این پروژه‌ها در اصفهان اجرایی شود.

پارک گوگردی ۱۰ محصول با ارزش را تولید خواهد کرد

قدیری با بیان اینکه پارک گوگردی برای اولین بار در ایران و در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است، گفت: تمام طراحی‌های این پروژه انجام شده، برخی از دستگاه‌های خریداری شده که به زودی نصب خواهد شد و ۱۰ محصول با ارزش را تولید خواهیم کرد در در سال ۳ همت سوددهی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرقی بین زنان و مردان وجود ندارد، گفت: برای اولین بار در ایران و در شرکت اکسیر ایران حاصل مدیریت زنان سه واحد الکل چرب در دست بهره برداری است که در زنجیره ارزش شوینده‌ها قرار دارد، واردات کشور در این زمینه سالانه ۷۰ هزار تن است و اولین واحد اکسیر ایرانیان ۵۰ هزار تن تولید خواهد داشت و نسل جدید شوینده‌ها را تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه روغن‌های تریپ ۲ و ۳ را در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تولید خواهیم کرد، ادامه داد: این اقدام توسط شرکت میرداماد اجرایی خواهد شد که به سوددهی و افزایش صادرات در نهایت تأمین تجهیزات خارجی کمک قابل توجهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه کاهش مصرف انرژی ۳ هزار تله بخار را اصلاح و نوسازی کردیم، افزود: ما رتبه نخست ذخیره سازی انرژی را در بین شرکت‌های پالایشی به خود اختصاص دادیم.

قدیری ادامه داد: در حوزه آب نیز ۲۳ پروژه را در دستور کار داریم که وابستگی ما به آب شرب را به صفر خواهند رساند و باید توجه داشت که مخازنی را ساخته‌ایم که امکان ذخیره یک ماه آب را در پالایشگاه اصفهان داریم.

وی تصریح کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان خوش حساب‌ترین شرکت ایران است که بدهی ندارد.

افزایش سرمایه به منظور استفاده از تخفیف ۵ درصد نفت خام و استفاده از معافیت مالی است

صاحب ارجمند، معاون امور مالی، بودجه و سرمایه گذاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این مجمع با بیان اینکه شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که مشتمل بر دو ردیف استفاده از تخفیف ۵ درصد نفت خام و استفاده از معافیت مالی است، اقدام به افزایش سرمایه کرده است، اظهار کرد: بر این اساس ۱۴۴ هزار میلیارد ریال از سود اندوخته‌ای که برای طنخواه بود، به افزایش سرمایه اختصاص یافت.

وی گفت: در این راستا در مجمع عمومی ۳۰ تیر ماه ۴۰ درصد از سود خالص سال ۱۴۰۱ به حساب اندوخته طرح توسعه شرکت اختصاص یافت و در ادامه از این اعتبار افزایش سرمایه برای اجرای پروژه‌ها و تکمیل پروژه RHU استفاده خواهد شد که برای این طرح نیازی به نقدینگی حداقل حدود ۴۶۴ میلیارد تومان و ۳۹۴ میلیون یورو و جمعه ۲۱ همت خواهیم داشت.

معاون امور مالی، بودجه و سرمایه گذاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه سودمالی شرکت از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی را داشته است، ادامه داد: پیش بینی سود و زیان برای سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۸ نیز برآورد شده که مبتنی بر عملیات گذشته و با فرض عدم رخدادهای تغییر عدم پیش بینی نشده است ضمن اینکه درآمدهای عملیاتی و تمام نشده را بر اساس دستور وزیر نفت در سال ۱۴۰۱ استخراج کرده‌ایم.

وی افزود: همه اطلاعات مقداری ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ واقعی بوده است و در ۶ ماهه دوم نیز بر اساس ۶ ماهه اول برآورد کرده‌ایم.

ارجمند با بیان اینکه میزان تولید و فروش نیز در محاسبات برابر هم گرفته‌ایم، گفت: در زمینه فروش نیز برآوردها طبق گزارش ۶ ماهه اول انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگه ما نتوانیم از تخفیف‌های دولتی نفت استفاده کنیم بهای تمام شده برای ۱۵.۷ همت است و مالیات نیز ۲.۷ همت خواهد بود و در نهایت سود تمام شده برای ما ۱۷.۲ دهم خواهد بود، اضافه کرد: در مجموع باید توجه داشت که ۱۴.۴ همت برای RHU هزینه خواهد شد.

معاون امور مالی، بودجه و سرمایه گذاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۸ مابه‌التفاوت سود حاصل از افزایش سرمایه و عدم افزایش سرمایه را محاسبه کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۲ خروجی ما ۶.۶ دهم همت است، سال ۱۴۰۳ ورودی‌های افزایش می‌یابد و در نهایت جریان نقدی ما همواره مثبت و ۴۲۰ میلیون خواهد بود و نرخ بازدهی داخلی نیز ۶۶ درصد برآورد شده است.

گزارش نهایی مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان

گزارش مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده پالایشگاه اصفهان که به منظور افزایش سرمایه برگزار شده بود، به شرح زیر است…

پیرو ماده ۱۶۱ اصلاحیه قسمتی از قانون تجارت، مصوبه سال ۱۳۴۷ ابتدا گزارش هیأت مدیره برای افزایش سرمایه و سپس گزارش حسابرس قانونی در خصوص توجیه گزارش هیأت مدیره قرائت شد.

با توجه به پیشنهاد هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و همچنین دریافت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی مجور شماره ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از بررسی و اعمال نظر تصمیمات زیر گرفته شد.

افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۲۷ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۷۱ هزار میلیارد ریال معادل ۶۳.۴۳ درصد از محل سود تقسیم نشده اندوخته طرح توسعه و از طریق صدور سهام جدید مورد تصویب قرار گرفت. بر این اساس ۱۴۴ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته طرح توسعه.
مجمع به هیأت مدیره شرکت اختیار داد که نسبت به افزایش سرمایه موضوع بند یک اقدام کند.
مقرر شد پس از تحقق افزایش سرمایه با رعایت مفاد قانون تجارت و قانون بازاراوراق بهادار نسبت به اصلاح ماده ۵ اساسنامه شرکت به شرح زیر و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام شود.
ماده ۵: میزان سرمایه و تعداد سهام سرمایه شرکت مبلغ ۳۷۱ هزار میلیارد ریال است که به ۳۷۱ میلیارد سهم عادی یک هزار ریالی با نام تقسیم شده و تماماً پرداخت شده است.

مجمع مقرر کرد پاره سهم‌های ایجادی در افزایش سرمایه مصوب شده به شرح بند یک فوق را تجمیع و توسط هیأت مدیره از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار واگذار و بهای فروش سهام پس از کسر هزینه‌های مربوطه به حساب سهامداران منظور شود.

اخبار مرتبط:
بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری پنجشنبه در اصفهان پیش بینی شده و از این رو دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.

کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند

فرماندار اصفهان گفت: کارگران در سنگر کار و تولید، با صبر، ایثار و استقامت و اعتقادی راسخ، سرشار از عشق به ولایت در این توفیق و شکوه تاریخی نقشی ارزنده ایفا می‌کنند.

ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است