کد خبر : 284800
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - 21:20
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۳۳۸ اصفهانی در تصادفات معابر شهری جان باختند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در ده ماهه اخیر در اصفهان ۳۳۸ نفر در اثر تصادفات معابر شهری جان باختند، گفت: بیشترین عابر پیاده جان‌باخته در شهرستان خمینی‌شهر و کمترین فوتی عابر پیاده مربوط به شهرستان کاشان است.

۳۳۸ اصفهانی در تصادفات معابر شهری جان باختند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۳۸ نفر در تصادفات معابر شهری استان اصفهان جان باختند که شهرستان خمینی‌شهر با ۴۵ نفر بیشترین و شهرستان کاشان با ۱۱ نفر کمترین تعداد فوتی در حوادث ترافیکی معابر شهری استان اصفهان است.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به اینکه سالمندان بالای ۶۵ سال، بیشترین فوتی‌ عابران پیاده هستند، تصریح کرد: عدم توجه به جلو توسط رانندگان خودروهای عبوری، علت اصلی جان‌باختن عابران پیاده در استان اصفهان است.

زارع به عابران پیاده توصیه کرد که در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد از سطح سواره‌رو استفاده نکنند و در محل‌هایی که پیاده رو نیست یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد است باید از منتهی الیه سمت چپ سواره‌رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز استفاده شود و باید از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرد و مراقب حرکت وسایل نقلیه بود.

وی به عابران پیاده تاکید کرد: نباید از حصار آزادراه‌ها عبور کرد و ردشدن از بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه‌لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه بزرگراه ممنوع است.
زارع عنوان کرد: عابران پیاده موظف هستند در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، از خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است