کد خبر : 283794
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - 17:04
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فعال اصولگرا: تاریخ مصرف قالیباف تمام شده / اصولگرایان هم پایگاه اجتماعی خود را از دست دادند

یک فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به حواشی اخیر درباره قالیباف پیرامون مهاجرت پسرش به کانادا و پول پاشی مشاورش، می‌گوید: در مورد هر نامزدی که مباحث حاشیه‌ساز مطرح می‌شود خود آن فرد باید شفاف‌سازی کند، اگر شفاف‌سازی صورت نگیرد آن نامزد بیش از الان ضرر خواهد کرد.

فعال اصولگرا: تاریخ مصرف قالیباف تمام شده / اصولگرایان هم پایگاه اجتماعی خود را از دست دادند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلاین نوشت: «اصولگرایان نمی‌خواهند باور کنند که مردم از آنها استقبال نمی‌کنند.» این نکته‌ای است که محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید مردم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان روی گردان شدند و از جریان‌های جدید استقبال می‌کنند.

البته او در مصداق اینکه مردم از چه جریان‌هایی استقبال می‌کنند، از عبارت کلی « جریان‌های جدید» استفاده می‌کند.

کوشکی گریزی نیز به حواشی اطراف قالیباف طی روزهای اخیر اشاره کرده و تلویحا به او توصیه می کند به سمت شفاف سازی برود.

مشروح گفت وگو با محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

****

*آقای کوشکی! در شرایطی که حضور نامزدهای اصلاح‌طلب در جریان انتخابات کمرنگ است، وضعیت رقابت بین اصولگرایان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلح‌طلبی و اصولگرایی عناوینی هستند که کاربرد خود را از دست دادند به نحوی که حتی حامیانشان هم از آنها عبور کردند و خیلی مورد توجه و استقبال جامعه نیستند، به همین دلیل صحنه سیاسی کشور دست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست اما متأسفانه این دو جریان هنوز نمی‌خواهند قبول کنند که باید جای خود را به فضاها و جریان‌های جدید بدهند.

*مثل چه جریانی؟

منظور جریان‌های جدید است، جریان جدید یعنی رویش‌های جدید در حوزه سیاست، یعنی افرادی که اصلاح‌طلب و یا اصولگرا نیستند اما می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند و این دو جریان را قبول ندارند چراکه سلیقه‌های جدید، فکر، حرف و طرح جدید دارند، این جریان‌ها امکان دارد در ادامه روی خود اسم بگذارند و امکان دارد این کار را انجام ندهند ولی در مجموع افرادی هستند که فکر می‌کنند جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا دیگر کارآمد نیستند.

*البته اصلاح طلبان بیشتر از سوی نهادهای اجرایی و نظارتی کنار گذاشته شده اند و …

خیر، این ادعای دروغ است و اصلاح طلبان دروغ می‌گویند. نکته این است که اصلاح‌طلبان تقلب بدی انجام می‌دهند. به عبارت دیگر اصلاح‌طلبان می‎ دانند که پایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند و رأی ندارند اما نمی‌خواهند دست از قدرت بکشند، به همین دلیل وانمود می‌کنند که ما را خط زندند، حذف کردند، ردصلاحیت کردند، ما نیستیم، لیست نخواهیم داد اما جالب است که نامزدهای آنها در سراسر کشور حضور دارند.

اصلاح‌طلبان به این دلیل می‌گویند نیستیم که اگر نامزدهای آنها در انتخابات رأی آوردند، نامزدها را در مجلس فعال می‌کنند و جریان خود را پیش می‌برند و اگر هم نامزدهای اصلاح‌طلبان رأی نیاوردند، نمی‌گویند ما شکست خوردیم بلکه می‌گویند ما نامزد نداشتیم، دست و پایمان بسته بود و در رقابت سهمی نداشتیم، یعنی عملاً می‌خواهند هم در رقابت وارد شوند و هم هزینه ندهند که این تقلب بزرگ و اهانت به فهم مردم محسوب می‌شود.

واقعیت امر این است که اصلاح‌طلبان همیشه می‌خواهند بدون هزینه در چرخه قدرت باقی بمانند اما دستشان رو شده و به دلیل همین رفتارهای متقلبانه پایگاه اجتماعی خود را از دست دادند اما حاضر نیستند این نکته را قبول کنند و با صحنه قدرت خداحافظی کنند.

در هر صورت امکان دارد این روش‌ها یکی دو بار جواب بدهد اما دیگر جواب نخواهد داد و الان شاهد عبور پایگاه اجتماعی این قشر از آنها خواهیم بود، بهر حال جریان اصلاح‌طلب دیر یا زود باید با صحنه قدرت خداحافظی کند.

*وضعیت در جریان اصولگرا به چه صورت است؟

اصولگرایان هم پایگاه اجتماعی خود را از دست دادند اما نمی‌خواهند بپذیرند که باید بازنشسته شوند، باید کنار بروند و فضا را برای جریان‌ها و رویش‌های نو فراهم کنند. البته جریان اصولگرایی می‌گوید من وارد میدان انتخابات شدم، به این ترتیب که می‌خواهد فهرست بدهد و خود را در معرض رأی مردم قرار دهد و به نظر می‌رسد این جریان در انتخابات مجلس دوازدهم متوجه شود که باید کنار بکشد و دیگر جایگاه خاصی میان مردم ندارد.

*البته برخی اصولگرایان مثل آقای قالیباف مدعی هستند خودشان قدرت رأی آوری و لیست بندی دارند.

اشکال ندارد، لیست بدهد، کسی جلوی او را نگرفته است اما نکته قابل توجه این است که تاریخ مصرف چهره‌ها تمام شده، دوران آنها گذشته، باید بازنشسته شوند و اگر نخواهند این نکته را بپذیرند سبد آراء آنها را متوجه می‌کند که باید از توهم خارج شوند.

*در حال حاضر حواشی نظیر مهاجرت به کانادا، خرید سیسمونی از ترکیه و پول‌پاشی دستیار قالیباف مطرح شده است، این نوع تخریب ها را چقدر در راستای کنار زدن او از مجلس آینده می بینید؟

در مورد هر نامزدی که مباحث حاشیه‌ساز مطرح می‌شود خود آن فرد باید شفاف‌سازی کند، اگر شفاف‌سازی صورت نگیرد آن نامزد بیش از الان ضرر خواهد کرد. در مجموع اگر در مورد هر نامزدی حرف، حدیث و حاشیه‌ای وجود دارد باید صادقانه با مردم در میان بگذارد.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است