کد خبر : 283478
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - 16:48
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

حجت‌الاسلام مازنی: ما با ذره بین دنبال نامزدهای تاییدصلاحیت شده هستیم / جبهه اصلاحات در تهران لیست نخواهد داد

یکی از امضاکنندگان بیانیه 110 اصلاح‌طلب خطاب به مردم درباره این بیانیه توضیحاتی را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام مازنی: ما با ذره بین دنبال نامزدهای تاییدصلاحیت شده هستیم / جبهه اصلاحات در تهران لیست نخواهد داد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب و تاکید بر اهمیت نگذشتن از حق رای ، تقابل آشکاری با مواضع جبهه اصلاحات دارد که حاکی از بروز اختلافات قابل توجه در این جریان سیاسی است. حرف گروه حامی عدم مشارکت در انتخابات مشخص است و با توجه به بهانه‌هایی مثل نداشتن نامزد و اتهام رقابتی نبودن انتخابات حاضر نیستند که خود را در معرض رای مردم گذاشته و به چالش بکشند. گروه دوم اما علی‌رغم همه ریزش رای که سبد اصلاح‌طلبان داشته حرف از ورود به انتخابات می‌زنند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی درباره بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح طلب برای اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس گفت: خودم از امضاکنندگان این بیانیه هستم. جبهه اصلاحات حق داشت آن بیانیه را بدهد چون برگزارکنندگان انتخابات فضای رقابت را محدود و جو ناامیدی را بر جامعه حاکم کردند اما در عین حال معتقدم نباید از صندوق رأی فاصله بگیریم.

وی افزود: هر مقدار فرصت برای مشارکت فراهم است باید از همان فرصت برای رقابت و حضور در انتخابات استفاده کنیم. در بین کاندیداهای تأییدصلاحیت شده هستند کسانی که با حاکمیت یکدست و این وضعیت فلج اقتصادی موافق نباشند و راهکار برای حل مشکلات داخلی و سیاست خارجی دارند. ما با ذره بین دنبال شناسایی این افراد هستیم چون نباید اجازه دهیم هر روز بیش از دیروز برای مردم محدودیت ایجاد کنند.

این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: وقتی اغلب کاندیداها از یک جریان سیاسی باشند و لیست ها نیز فقط در اسم تفاوت کنند؛ این به صلاح کشور نیست. معتقدیم لیست متفاوتی می تواند تهیه شود و به تعداد کرسی ها یا در حد ظرفیت‌مان بتوانیم از فرصت انتخابات برای تغییر وضع موجود بهره بگیریم و قطعا نتیجه را نیز مردم تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه مردم از رفتارها و وعده های بی عمل رنجورند، افزود: با وجود این رنجوری، راه حل، دور شدن از صندوق رأی نیست. البته راهبردها در جبهه اصلاحات تعریف شده است؛ در تهران لیستی با عنوان جبهه اصلاحات داده نمی شود اما مسئولیت تصمیم گیری درباره سایر حوزه های انتخابیه به شوراهای هماهنگی اصلاحات استان ها واگذار شده است.

عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: با احترام به تصمیم جبهه اصلاحات، به جریانات منتقد دولت که علاقمند به مشارکت هستند توصیه داریم متفرق در صحنه حاضر نشوند چون تفرق آنها حتما به ضرر ملت ایران است. امیدواریم این جریانات با هم ائتلاف کنند و در قالب ائتلاف وارد انتخابات شوند.

مازنی افزود: لیست تهران به نام اصلاحات نخواهد بود اما نامزدهای اصلاح طلب، اصولگرایان معتدل همچون آقای مطهری و حزب اعتدال و توسعه هم اکنون برای ائتلاف تلاش می کنند و امیدواریم بتوانیم فهرستی را ارائه دهیم. هدف آن است که آرای اعتراضی و منتقد وضع موجود در تهران را در یک سبد قرار دهیم. البته نام ائتلاف هنوز مشخص نیست اما عناوینی همچون منتقدان وضع موجود، نه به حاکمیت یکدست یا آرای اعتراضی پیشنهاد شدند که باید دید در نهایت چه عنوانی انتخاب می شود.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است