کد خبر : 282866
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - 15:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فعال اصولگرا: مشارکت در انتخابات کم هَم باشد اختلالی در اقتدار نظام ایجاد نمی‌کند

علی یوسف‌پور گفت: بارها مشارکت در انتخابات آن کشورها کم رونق بود مگر اتفاقی افتاد؟

فعال اصولگرا: مشارکت در انتخابات کم هَم باشد اختلالی در اقتدار نظام ایجاد نمی‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست اما این روزها برخی خواسته یا ناخواسته برای تحریک و تهییج مردم به حضور در پای صندوق های رأی داستان سرایی هایی می کنند که بیشتر باعث دلسردی مردم می شود. «اگر مشارکت بالا نباشد آمریکا صبح را به ظهر موکول نمی کند و به ایران حمله می کند» و «اگر مشارکت بالا نباشد تحریم های اقتصادی شدت می یابد و سختی های بیشتری به زندگی مردم تحمیل می شود» از جمله این دیدگاه های شاذ هستند.

علی یوسف‌پور درباره افزایش تحریم ها بر اثر کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت: دشمنان دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، از این رو با تبلیغات و جریان سازی های رسانه ای می کوشند امید جامعه را نسبت به صندوق رأی کمتر کنند اما همه اینها جنگ روانی است و اقدام دیگری در توان آمریکا نیست که بتواند انجام دهد.

وی افزود: آمریکا بعد خروج از برجام هر تحریمی بود اعمال کرد بنابراین تحریمی نمانده که علیه ما اعمال نشده باشد. البته هر چه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد اقتدار نظام و پشتوانه مردمی نظام بیشتر نزد جهانیان نمایان می شود اما این به آن معنا نیست که اگر مشارکت کم یا متوسط باشد کشور مخصوصا به لحاظ اقتصادی به هم می ریزد.

این فعال سیاسی با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات کشورهای غربی یادآور شد: بارها مشارکت در انتخابات آن کشورها کم رونق بود مگر اتفاقی افتاد؟ اما وقتی مشارکت در انتخابات ایران به کمتر از ۵۰ درصد می رسد سریع تبلیغات منفی راه می اندازند که نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده است. معتقدم مشارکت اگر کم باشد شاید میزان تبلیغات و فضاسازی های رسانه ای دشمنان علیه ما بیشتر شود اما در قدرت ما هیچ اثری نخواهد داشت.

وی درباره تأثیر میزان مشارکت بر تشکیل مجلس قوی افزود: مجالسی هم که با مشارکت بالا سر کار آمدند خیلی در مسائل کلیدی کشور نتوانستند کاری انجام دهند. نمونه اش همین مجلس یازدهم بود که قانون واردات خودرو را تصویب کرد اما وقتی دولت این قانون را اجرا نمی کند، نمایندگان توانایی آن را در خود نمی بینند که وزرای مربوطه را استیضاح کنند.

یوسف پور گفت: مجلس اگر کارآمدی ندارد در درجه اول به ساختار نهاد قانونگذاری بر می گردد که باید اصلاح شود. البته در ادوار مختلف شاهد بودیم که وقتی نمایندگان قوی در مجلس بودند کارها و اقدامات مثبتی انجام شده است اما برای تقویت قدرت مجلس باید بازنگری در ساختار آن انجام شود چراکه بسیاری از کشورها ۲ مجلسی هستند.

وی افزود: کشورهایی که انتخابات دارند تحزب در آنها قوی است اما ما حزب نداریم و آنچه بیشتر شاهدش هستیم گرایش اقوام و طوایف است که آرای بسیاری از حوزه های انتخابیه را تعیین تکلیف می کند. البته در شهرهای بزرگ نیازمند نگاه حزبی به انتخابات هستیم اما بیشتر آقایان می روند رفقا و نیروهای نزدیک به خودشان را در فهرست انتخاباتی قرار می دهند. در واقع شعار انتخاب اصلح می دهند اما در زمان بستن فهرست رویکرد رفیق بازی حاکم می شود.

این فعال سیاسی درباره قدرت گرفتن تندروها به علت مشارکت کم مردم گفت: این اتفاق نمی افتد. مجلس آینده متشکل از اکثریت ضعیف از اصولگرایان و اقلیتی قوی از اصلاح طلبان و معتدلین خواهد بود. معتقدم این دوره میزان مشارکت بالای ۵۰ می شود و خبری از موفقیت تندروها نخواهد بود.

اخبار مرتبط:
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟
کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرحله دوم درحالی هفته آینده برگزار خواهد شد که در ۵ لیست انتخاباتی ارائه شده، اشتراک کاندیدای ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم
روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است