کد خبر : 282855
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - 14:35
دسته‌بندی : برگزیده ها، ورزشی
چاپ

مقایسه عملکرد ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

ستاره‌های دو تیم در خط حمله هستند، اما هر دو تیم سابقه خوبی در گل نخوردن از حریفان دارند.

مقایسه عملکرد ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبال ۳۶۰ نوشت: ایران برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران باید مقابل قطر قرار بگیرد. این دو تیم تا به حال ۲۳ تقابل با هم داشته‌اند که سهم ایران ۱۵ برد و سهم قطر ۳ برد بوده است. البته جام ملت‌های امسال یادآوری کرده که نتایج فوتبال همیشه طبق پیش‌بینی پیش نمی‌رود؛ همین روز قبل اردن، کره‌جنوبی را شکست داد. اردنی که عراق را هم حذف کرده بود. ژاپن هم به همین عراق باخته بود. البته قطر از پیش‌بازنده هم نیست. در همین تورنمنت در برخی از فاکتورهای فنی، این تیم میزبان بود که بهتر از همه تیم‌ها عمل کرد.

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، قطر نصف ایران گل خورد و ۳ برابر ایران کلین‌شیت داشت. قطر یکی از سه تیمی بود که در هر ۳ بازی دور گروهی، بدون دریافت حتی یک گل، مسابقاتش را پیروز شد و به مرحله بعدی رسید. امیدگل نشان می‌دهد که در این تورنمنت، قطر موقعیت‌های گلزنی کمتری هم به حریفانش داده است. دو تیمی که علاقه‌مند به گردش توپ هستند و در دوئل‌های یک‌مقابل‌یک هم تا این مرحله از جام، به یک اندازه قلدر بوده‌اند.

در فاکتورهای تهاجمی اما، برتری چشمگیر با ایران است. ایران ۹ شوت در چارچوب بیشتر از قطر زده که حاصل آن، حدودا ۴ امیدگل بالاتر و ۲ گل زده بیشتر است. شاگردان قلعه‌نویی ۱۱ موقعیت گل بیشتری از قطری‌های میزبان ایجاد کرده‌اند. در راس خط حمله دو تیم هم ستاره‌های بازی قرار دارند. برای ایران، مهدی طارمی که پس از یک بازی محرومیت، استراحت و انگیزه کافی پیدا کرده تا گل‌هایش در این جام را از عدد ۳ عبور دهد. زوج او را هم سردار آزمون تشکیل خواهد داد. سردار در این جام ۱۰ مرتبه با شوت در چارچوب و پاس‌کلیدی، موقعیت ساخته است. در سمت مقابل هم اکرم عفیف و معز علی برای ایران خطرناک خواهند بود. دو بازیکنی که روی هم ۵ تا از ۱۰ شوت‌ در چارچوب‌شان در این جام گل شد، ۱۵ موقعیت گلزنی ساختند و ۴ پاس‌گل دادند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است