کد خبر : 282752
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - 15:40
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

رضاخانِ حزب‌اللهی‌ها وارد صحنه نبرد با سوپر انقلابی‌ها شد!

با این شرح در مجموع از سال 84 که این فرمانده سابق نیروی انتظامی وارد عرصه اجرایی و مشخصاً تحرکات سیاسی کشور شده تنها توانسته حدوداً 12 میلیون رای را به خودش اختصاص دهد که با توجه به شرایط کنونی کشور و آمار و نظرسنجی‌هایی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده بعید به نظر می‌رسد، او در انتخابات پیش‌رو هم بتواند با استقبال مردم مواجه شود و تغییر قابل ذکری در این آمار ایجاد شود.

رضاخانِ حزب‌اللهی‌ها وارد صحنه نبرد با سوپر انقلابی‌ها شد!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه مستقل نوشت: کمتر از ۲۵ روز دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم باقی مانده و با توجه به اینکه تقریباً وضعیت جریان‌های سیاسی تا اینجای کار مشخص شده و همانطوریکه پیش‌بینی می‌شد در جبهه اصولگرایی جنگ بر سر اینکه چه کسی سرلیست باشد بالا گرفته و حداقل تا اینجای کار رایزنی‌های پشت‌پرده درون این جریان برای رسیدن به یک لیست واحد به نتیجه نرسیده است.

یک رسانه نزدیک به محمدباقر قالیباف در همین رابطه با انتشار گزارشی مدعی شد:

«از آنجایی که قالیباف نماد نواصولگرایی در کشور است و بسیاری او را یک چهره نواندیش با تکیه بر مبانی انقلاب اسلامی می‌دانند و نواصولگرایی طی سال‌های اخیر توانسته است طیف‌های گسترده‌ای از مردم را به سمت خود بکشاند قطعاً سرلیست شورای ائتلاف قالیباف خواهد بود. این رسانه برای تایید اظهارات خودش به اظهارات هفته گذشته ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف هم استناد کرد که از سرلیستی قالیباف خبر داده بود.»

اما در ادامه این گزارش این رسانه برای اثبات اینکه محمدباقر قالیباف استحقاق و محبوبیت لازم را برای سرلیستی در بین اصولگرایان، یا همان نواصولگرایان دارد، مدعی شد: «قالیباف با گفتمانی تازه توانست مفاهیمی مانند توسعه، پیشرفت، مردم‌سالاری و فرهنگ و سیاست را گره بزند نشان داد که می‌شود بدون افراط و تفریط و با تکیه بر تخصص‌گرایی و کارآمدی اهداف انقلاب را محقق کرد. قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم هم توانست حائز بیشترین آراء شود و در هر چهار دوره انتخابات هیئت رئیسه در مجلس کنونی بیشترین آراء نمایندگان را از آن خود کرد. حالا قالیباف سر لیست شورای ائتلافی خواهد بود که متشکل از بدنه اصلی اصولگرایی است.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که محمدباقر قالیباف در انتخاباتی بی‌رونق در سال ۹۸ از حوزه انتخابیه تهران که تنها یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر در آن شرکت کردند ( حدود ۲۵% واجدان شرایط) به عنوان سرلیست جریان اصولگرا توانسته بود با کسب یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رأی، راهی خانه ملت شود.

او پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم هم تنها توانسته بود ۶ میلیون رای کسب نماید و در انتخابات ریاست جمهوری نهم هم تنها ۴ میلیون نفر در کل کشور به او روی خوش نشان داده بودند. در انتخابات مجلس دوازدهم که بحث ۹۶ درصدی‌ها و ۴ درصدی‌ها را مطرح کرد در آخر با توجه به آمار نظرسنجی‌ها به نفع رئیسی کنار کشید تا این تکنوکرات اصولگراها یا رضاخان حزب اللهی‌ها در رقابتی محدودتر شانس خودش را امتحان کند.

با این شرح در مجموع از سال ۸۴ که این فرمانده سابق نیروی انتظامی وارد عرصه اجرایی و مشخصاً تحرکات سیاسی کشور شده تنها توانسته حدوداً ۱۲ میلیون رای را به خودش اختصاص دهد که با توجه به شرایط کنونی کشور و آمار و نظرسنجی‌هایی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده بعید به نظر می‌رسد، او در انتخابات پیش‌رو هم بتواند با استقبال مردم مواجه شود و تغییر قابل ذکری در این آمار ایجاد شود.

چرا که در انتخابات ۱۱ اسفند اختلاف در بین جریان اصولگرایی تا جایی پیش رفته که نه تنها خوش‌بین‌ترین هوادار این جریان در انتظار بالا رفتن دود سفید از دودکش جریان نزدیک به حاکمیت نیست بلکه تحلیل‌ برخی از کارشناسان سیاسی بر این است که اصولگرایان با حداقل ۳ لیست وارد رقابت برای رسیدن به کرسی‌های سبز بهارستان خواهند شد.

اما با این همه هر چه به تاریخ برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه پیش از این محمدباقر قالیباف از اعتماد به نفس بالایی برای نفر اول شدن در انتخابات مجلس دوازدهم سخن می‌گفت و ادعا کرده بود که در انتخابات سال ۹۸ اگر به تنهایی هم لیست می‌داد پیروز انتخابات بود، حالا با توجه به تلاش جریان پایداری برای خدشه وارد کردن به عملکرد او در مجلس به واسطه دو طرح جنجالی و پرحاشیه پارلمان انقلابی یعنی لایحه حجاب و طرح صیانت، دچار نگرانی و اضطراب شده از این روی که تصور می‌کند پایگاه رای او در بین اصولگرایان سنتی و نزدیک‌تر به حاکمیت دچار ریزش شده است.

به همین جهت او روز شنبه ۱۴ بهمن در نشست داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به همین مطلب مدعی شد: «برخی گفتند شما اگر عفاف و حجاب برایتان مهم بود دوفوریتی بودن آن را تصویب می‌کردید در حالی که نظر ما این بود که چنین موضوعی که جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مهم است نمی‌توان سرسری برخورد کرد. پس با تأمل آن را بررسی و پیگیری کردیم.»

او اضافه کرد: «برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد. در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم. کسانی که می‌گویند لاپوشانی می‌کنیم حرف نادرستی می‌زنند، ما بچه انقلاب هستیم و لاپوشانی نداریم. آیا آنان که چنین می‌گویند خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت در آن ایام زدند؟»

تعریضی مستقیم به نمایندگان جبهه پایداری در مجلس که مشخصاً درباره لایحه حجاب، مرتضی آقاتهرانی ۵ دی در خوزستان در سخنانی نیش‌دار خطاب به قالیباف گفته بود: «متأسفانه عزمی در مدیریت مجلس نیست. مسأله به این مهمی یعنی لایحه حجاب تنها با ۳۰ ثانیه وقت گذاشتن رئیس مجلس حل می‌شود. اما این کار را نمی‌کند.»

صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری هم دو ماه پیش در گفت وگو با خبرگزاری فارس به نقش قالیباف در به وحدت نرسیدن جریان اصولگرایی، به اختلافات بر سر لیست نهایی شورای ائتلاف در انتخابات مجلس ۹۸ اشاره کرد و با کنایه به قالیباف گفته بود: «بعضی از دوستان می‌آیند می‌گویند سهم‌خواهی حرام است. در دور گذشته لیست نامزدهای تهران از طرف دوستان ائتلاف که «فارس» اعلام کرد بعد از مدتی عوض شد! چرا لیست عوض شد؟ چه کسانی زیرِمیز زدند؟ خود همان‌هایی که در ائتلاف بودند. چرا؟ برای اینکه گفتند آن‌ها از ما نیستند. این طرفدار آقای «ف» است، این یکی طرفدار آقای «ز» است، دیگری طرفدار مثلا «ب» است یا مثلا آن یکی طرفدار آقای «ح» است. این پنج نفر باید بیایند جای آن ۵ نفر را بگیرند و این کار را هم کردند.»

قالیباف در ۸ آبان گفته بود: «باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم. کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است.»

قالیباف پیشتر هم این جریان را سوپرانقلابی‌هایی توصیف کرده بود که درنهایت بدنه جریان انقلاب را نحیف خواهند کرد.

او سال ۹۳ در جریان سفرش به استان قزوین خطاب به این جریان گفت: «فرهنگ انقلابی به شعار و داد زدن نیست، بلکه باورداشتن به سنت الهی و مردم است.»

قالیباف تیرماه سال قبلش یعنی ۹۲ هم در هجدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی، استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور گفته بود: «قرار نیست دهان خود را باز کنیم و اسم هر حرف نپخته‌ای را انقلابی‌گری بگذاریم.»

کنایه‌هایی تند وتیز که البته بی‌پاسخ هم نماند. اسفند سال ۱۳۹۹ بود که صادق محصولی، درباره احتمال حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: «به‌نظر ما کسی‌که به‌تازگی رئیس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن ایشان به ریاست جمهوری این را زیرسوال می‌برد.»

به هر ترتیب مشخص نیست پایگاه رای محمدباقر قالیباف با تلاش این جریان و یا اقدامات پشت‌پرده سایر طیف‌های اصولگرایی تا چه اندازه دچار ریزش خواهد شد و یا اینکه اساساً او وارد مجلس خواهد شد و اگر شود بازهم می‌تواند به کرسی ریاست مجلس تکیه بزند یا خیر! اما آنچه که دستکم برای مردم مشخص شده این است که این طیف از جریان سیاسی که اتفاقاً در ۳۵ سال گذشته همواره دست بالا را در قدرت داشته‌اند، در هر حالتی به دنبال منافع و منویات خودشان هستند نه حل مشکلات و معضلات مردم که این روزها در حالی سپری کردن زمستان سخت با شکمی گرسنه و سفره‌هایی خالی هستند.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است