کد خبر : 282543
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 12:12
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

قدیری‌ابیانه: مردم زنجان اصولگرا هَستند چرا باید نامزد اصلاح‌طلب داشته باشند؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه در زنجان یک اصلاح طلب هم تأیید نشده یعنی صلاحیت نداشتند! زنجان یک شهر مذهبی است که مردم آن اصولگرا هستند و شما آدم سالم معرفی می‌کردید، کسی که صلاحیت تأیید توسط شورای نگهبان را داشته باشد، تأیید می‌شد.

قدیری‌ابیانه: مردم زنجان اصولگرا هَستند چرا باید نامزد اصلاح‌طلب داشته باشند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: محمدحسن قدیری‌ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: موقع انتخابات است که تعداد طرفداران یک حزب شمرده می‌شود. مثلاً در انتخابات گذشته اصلاح‌طلبان لیست دادند و سرلیست آنها «مجید انصاری» بود که اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بود. او حدود ۷۰ هزار رای آورد. این برای جریان اصلاح طلب سنگین است که واقعیت رای آنها مشخص شود.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* می‌گویند اصلاح‌طلب یعنی می‌خواهد وضع را اصلاح کنند. [از نظر لغتی به این معناست] اما واقعیت این است که اصلاحات را در دور شدن از اسلام می‌دانند. نمونه آن آقای «حجاریان» است که تئوریسین اصلاح طلبان است می گفت باید همجنس بازی هم قانونی شود. این اصلاحات بهتر شدن است؟

* اینکه در زنجان یک اصلاح طلب هم تأیید نشده یعنی صلاحیت نداشتند! زنجان یک شهر مذهبی است که مردم آن اصولگرا هستند و شما آدم سالم معرفی می‌کردید، کسی که صلاحیت تأیید توسط شورای نگهبان را داشته باشد، تأیید می‌شد. شورای نگهبان در تهران تأیید کرده اما در زنجان تأیید نکرده است؟ کسانی که نامزد می‌شوند باید صلاحیت داشته باشند. این نکته را نیز تاکید کنم که من از جانب خودم صحبت می کنم و عضو هیچ حزب و گروهی نیستم، البته خود را اصولگرای انقلابی می‌دانم

* مُر قانون را قرار نیست آقای بیگدلی تشخیص دهد. او می‌گوید شورای نگهبان حق ندارد خارج از این ۴ مورد صلاحیت را بررسی کند. اینطور نیست. اینها آدم می‌فرستند، بررسی میدانی می‌کنند و موارد دیگر را می‌بینند. مثلاً ایشان می‌گویند وزارت اطلاعات باید اعلام کند برای چه من را تأیید نکرده است. اگر طرف مشکوک به جاسوسی باشد باید به او بگویند شما مشکوک به جاسوسی هستید؟ معمولاً وزارت اطلاعات اگر جاسوسی کشف کند نمی‌گیرند و اجازه می دهند ارتباطات با سازمان ها و افراد دیگر لو برود. در این شرایط اگر وزارت اطلاعات فردی را ردصلاحیت کند باید بگوید من به این دلیل شما را ردصلاحیت کردم و اطلاعاتی که دارد را به مخاطب بیان کند؟ لذا این حرف هایی که بیان می شود برای این است که بگوید به نامزدهای اصلی جازه ندادند بیایند. اینطور نیست. خیلی ها شرکت کردند. آقای «نوبخت» هم جزو همین اصلاح‌طلبان هستند، آقای «مجید انصاری» را هم گفتید و دفعه قبل وسط آمد و نامزد شد و فقط ۷۰ هزار رای آورد. این مسئله برای جریان اصلاح طلبان زجرآور شد چون مشخص شد پایگاهی ندارند.

* این نشان می دهد انتخابات سالم است. اگر همسو هم رای می آورد دلیل بر ناسالم بودن انتخابات نبود، ولی همین که برگزارکنندگان از یک جناح و پیروز انتخابات از جناح دیگر است یعنی انتخابات سالم است. باید افراد دارای صلاحیت های حداقلی باشند. در مجلس خبرگان رهبری حداقل اجتهاد است ولی فقط اجتهاد نیست. مثل نظام پزشکی، اگر کسی هم بخواهد رأی بدهد و هم رأی بیاورد باید پزشک باشد. در نظام مهندسی فرد باید مهندس باشد اما هر مهندسی رای نمی آورد. یک شرایطی دارد. اینجا هم همین است. انتخابات ما الحمدالله سالم است، فراگیر است. من فکر می‌کنم این تعداد از اصلاح‌طلبان که تأیید یا احراز صلاحیت شدند شورای نگهبان ارفاق کرده و جایی کوتاه آمده تا آنها بتوانند بیایند و انتخابات یکسویه نباشد.

اخبار مرتبط:
جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید
جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید

پهپاد انتحاری جدید سپاه ساختاری مشابه پهپاد «لنست» روسی دارد و در دسته مهمات پرسه‌زن جای می‌گیرد که کاربرد قابل توجهی در رزم زمینی و بخصوص عملیات‌های ضدکمین دارد.

حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند
انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند

بودجه‌های دریافتی حوزه‌ها بیش از آنکه صرف طلاب نیازمند شود به پشت‌میزنشینانی می‌رسد که حوزه‌های علمیه بدون آن میزها هم می‌توانند ادامه حیات بدهند و چه بسا حیات بهتر. با توجه به این واقعیت‌ها آیا بهتر نیست روحانیت خودش پیش‌قدم شود و از گرفتن بودجه دولتی خودداری کند؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است