کد خبر : 281499
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - 10:10
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

به فوتبال حق پخش بدهید؛ بودجه صداوسیما ۳ برابر شد

بودجه صداوسیما ۳ برابر شد؛ حالا به فوتبال حق پخش بدهید تحریریه داخلی زمان مطالعه: ۱ دقیقه دو قطب اصلی فوتبال ایران که بیشتر محتوای فوتبال را برای صداوسیما تولید می‌کنند، حق پخش نمی‌گیرند و به همین دلیل همیشه با مشکلات مالی مواجه هستند.

به فوتبال حق پخش بدهید؛ بودجه صداوسیما ۳ برابر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرورزشی نوشت: سازمان صداوسیما با پخش بازی‌های استقلال و پرسپولیس علاوه بر تولید محتوا به درآمد هنگفتی دست پیدا می‌کند و بیشتر تبلیغات صدا و سیما پیش از بازی‌های این دو تیم یا در جریان بازی‌های استقلال و پرسپولیس است. با این حال ریالی از سوی سازمان صدا و سیما به حساب تیم‌های استقلال و پرسپولیس واریز نمی‌شود. این یکی از دلایل اصلی مشکلات مالی این دو تیم در همه سال‌های حیات بوده است. به خصوص که دو قطب اصلی فوتبال ایران بر خلاف دیگر تیم‌های لیگ برتری به دولت وصل نیست و از دولت بودجه نمی‌گیرند.

سازمان صداوسیما بر سر پرداخت حق و پخش به فوتبال همیشه با فدراسیون فوتبال دعوا داشته است! صدا و سیما می‌گوید مشکلی با پرداخت حق پخش به فدراسیون فوتبال ندارد اما این عدد باید در بودجه سازمان از سوی هیات دولت پیش بینی شود. حالا و در آستانه سال جدید، مجلس مصوب کرده که هیات دولت باید بودجه ۲۴ هزار میلیاردی را برای سازمان صداوسیما پیش بینی کند. به نوعی بودجه سازمان افزایش ۵۸ درصدی داشته و برخی روایت‌ها حاکی از آن است که این بودجه در سال جدید ۳ برابر شده است. حالا کوچک ترین انتظار از صداوسیما این است که به فوتبال حق پخش بدهد؛ به خصوص به تیم‌های استقلال و پرسپولیس.

فصل گذشته استقلال به خاطر بدهی ۱۰۰ میلیاردی به استراماچونی، شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. فقط کافی است صداوسیما تنها بخشی از درآمد حاصله از تبلیغات به هنگام پخش بازی‌های استقلال و پرسپولیس را به این دو تیم اختصاص دهد. آن وقت بسیاری از مشکلات مالی این دو تیم حل می‌شود و دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد که بازیکنان به خاطر عدم دریافت دستمزد تمرینات را تحریم کنند یا باشگاه‌ها شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به به خاطر بدهی از دست بدهند.

اخبار مرتبط:
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال پس از خراب کردن پنالتی توسط وحید امیری جمله جالبی به این بازیکن گفت.

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند
دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به عنوان قهرمانی کافا دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است