کد خبر : 281330
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - 10:49
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

جنگ سرلیستی در جبهه اصولگرایان بالا گرفت / قالیباف، باهنر یا آقاتهرانی؟

در هفته‌های منتهی به انتخابات به نظر می‌رسد که وضعیت اصولگرایان بهتر از جریان رقیب آنهاست. این اما به معنی بی‌درسر بودن این جریان در پروسه وحدت هم نیست.

جنگ سرلیستی در جبهه اصولگرایان بالا گرفت / قالیباف، باهنر یا آقاتهرانی؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: در هفته‌های منتهی به انتخابات به نظر می‌رسد که وضعیت اصولگرایان بهتر از جریان رقیب آنهاست. این اما به معنی بی‌درسر بودن این جریان در پروسه وحدت هم نیست.

همچون همه انتخابات‌های پیشین اصولگرایان در روند وحدت اختلاف نظرهایی دارند و برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا در این زمینه مشکل‌ساز هستند. گذشته از آنهایی که همچون «شریان» خواهان رقابت درون جریانی هستند، برخی گروه‌ها نیز با اصرار بر گزینه خود برای سرلیستی در روند ایجاد وحدت مشکل ساز می‌شوند.

البته درباره اینکه کدام یک از سازوکارهای ایجاد وحدت در پروسه این انتخابات مرجع نهایی باشد و لیست مورد نظر را ارائه کند نیز هنوز قطعیتی وجود ندارد. از اظهارنظرهای چهره‌های اصولگرا در این باره نیز همین عدم قطعیت استنباط می‌شود، شاهد آنکه ابراهیمی ، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: تلاش می‌شود که اصولگرایان به وحدت برسد اما نمی‌شود پیش‌بینی کرد که این اتفاق می‌افتد یا خیر. اما تلاش در این جهت است که همه جناح‌های اصول‌گرا به وحدت برسند.

نمونه دیگه این موضع‌گیری‌ها  سخنان اخیر امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف است که رسماً موضع این جریان را اعلام کرد و از لیست شورای ائتلاف با سرلیستی قالیباف خبر داد. این درحالیست که خبرها حکایت از تلاش پایداری ها و شورای وحدت برای سرلیستی آقاتهرانی و باهنر دارد. البته چندی قبل اخبار هم از زبان حمیدرضا ترقی مبنی بر ائتلاف پایداری با شورای وحدت منتشر شده بود، یعنی به نظر می‌رسد که در این سازوکار انتخاباتی توافق درباره سرلیست راحت‌تر صورت بگیرد. درباره همراه شدن شورای ائتلاف با آنها اما هنوز نمی‌توان اطمینان داشت حتی خبرآنلاین در این باره نوشته: «تأکید شورای ائتلاف بر سر لیست بودن قالیباف احتمال ارائه چند لیست از طرف اصولگرایان را تقویت کرده است.»

اخبار مرتبط:
فعال اصولگرا: مَردم ماجرای کاظم صدیقی را فراموش نکرده‌اند
فعال اصولگرا: مَردم ماجرای کاظم صدیقی را فراموش نکرده‌اند

فعال اصولگرا نوشت: توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

گرامی‌مقدم: اصلاح‌طلبان تا ۶ ماه آینده درباره انتخابات ۱۴۰۴ تصمیم خواهند گرفت
گرامی‌مقدم: اصلاح‌طلبان تا ۶ ماه آینده درباره انتخابات ۱۴۰۴ تصمیم خواهند گرفت

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آرایش اصلاح طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری تا ۶ ماه آینده مشخص می شود.

مهرداد لاهوتی: وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد / دست از سر کشاورزی بردارید
مهرداد لاهوتی: وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد / دست از سر کشاورزی بردارید

منتخب مجلس دوازدهم گفت: آقای وزیر جهاد در سفر به کشور سریلانکا چون هوس واردات در سر داشت از همانجا مصاحبه کرد که ۷۰ هزارتن واردات داریم آقای وزیر واقعا متاسفیم و لطفا به کشاورزان این آسیب را وارد نکنید و دست از سر کشاورزی بردارید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است