کد خبر : 281153
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - 10:41
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

فرشاد پیوس: مقابل سوریه نباید احساسی بازی کنیم

فرشاد پیوس اعتقاد دارد باوجود آن‌که سوریه تیمی فیزیکی و قدرتی است، اما حریف ایران نمی‌شود و به‌طور طبیعی اختلاف ایران با سوریه ۲ گل است.

فرشاد پیوس: مقابل سوریه نباید احساسی بازی کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبر ورزشی نوشت: تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر موفق شد با نتیجه ۲ بر یک برابر امارات به برتری رسید. مهدی طارمی در دیدار با امارات هر دو گل تیم کشورمان را به ثمر رساند در حالی که پاس هر دو گل را هم سردار آزمون داده بود. این زوج نام‌آشنا و پرآوازه بار دیگر ثابت کردند بهترین هستند و انتظارها را برآورده کردند.

فرشاد پیوس آقای گل اسبق فوتبال ایران، در رابطه با درخشش زوج خط حمله کشورمان برابر امارات گفت: قبلا هم گفته بودم و باز می‌گویم مهدی طارمی و سردار آزمون از من هم بهتر هستند. این دو در اروپا و تیم‌های پورتو و آ.اس. رم بازی می‌کنند و موفق هم هستند. در دیدار با امارات هم دو پاس گل سردار آزمون داد و دو گل هم مهدی طارمی زد. این زوج به قدری خطرناک هستند که حتی ژاپن و کره جنوبی هم باید از این زوج و سردار و آزمون بترسند. این دو به پختگی کامل رسیده‌اند و هر چه از مسابقات می‌گذرد این دو ستاره هم آماده‌تر شده و تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در تیم ملی مهاجمان دیگری مثل شهریار مغانلو و رضا اسدی هم داریم که نسبت به این دو و کریم انصاری‌فرد که بسیار مؤثر و تأثیرگذار است کم‌تجربه هستند. مهدی قایدی و محمد محبی هم هستند که هر دو جزو بهترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند. در بازی با امارات VAR هم به ضرر ما شد. البته کمک داور ویدیویی تکنولوژی روز فوتبال دنیاست اما به‌شخصه خیلی دوست داشتم گل‌های بچه‌ها مردود نشود. هر چند باید بیشتر از گذشته دقت کنیم چرا که کوچک‌ترین حرکات در محوطه هجده قدم از زیر نظر دوربین‌های VAR دور نمی‌ماند. مثلا حسین کنعانی‌زادگان برخورد خیلی ریزی با مهاجم اماراتی داشت اما دیدیم کمک داور ویدیویی پنالتی گرفت.

ستاره پیشین تیم ملی ایران ضمن تعریف و تمجید از علیرضا بیرانوند، یادآور شد: داشتن دروازه‌بان خوب برای هر تیمی یک غنیمت است. علیرضا بیرانوند در فوتبال آسیا هم خودش را به عنوان یک ستاره بزرگ مطرح کرده و من احساس می‌کنم او در حد محمد الدعایه و احمدرضا عابدزاده ظاهر شده است. شما می‌بینید هر بازیکنی حتی در آسیا وقتی برای پنالتی زدن روبه‌روی علیرضا بیرانوند می‌ایستد دچار استرس می‌شود چون می‌داند احتمال مهار شدن آن وجود دارد. او در تیم ملی و پرسپولیس دروازه‌بان ایده‌آل و پنالتی‌گیری محسوب می‌شود و نقطه قوت تیم است. به این نکته توجه داشته باشید که در مراحل حذفی این احتمال هم وجود دارد که بازی‌ها به ضربات پنالتی بکشد. در چنین شرایطی داشتن علیرضا بیرانوند برای ما یک قوت قلب بزرگ خواهد بود. امیدوارم او همین روند را در ادامه مسابقات ادامه دهد و به موفقیت تیم ملی کمک کند.

فرشاد پیوس در مورد کُری‌خوانی شدید اماراتی‌ها پیش از بازی با ایران نیز خاطرنشان کرد: این کُری‌خوانی‌ها همیشه بین تیم‌های ایرانی و کشورهای عربی بوده که اوج آن با عربستان بوده است. بحرین و امارات هم چنین شرایطی دارند و شاید قصد داشتند با این کُری‌خوانی روحیه تیم کشورمان را تضعیف کنند اما تفاوت فنی و کیفی ایران و فوتبال امارات کاملا مشخص است. ما حتی می‌توانستیم به راحتی با اختلاف ۳ یا حتی ۴ گل برنده شویم. بهترین جواب این قبیل کری‌خوانی‌ها هم بردن در زمین مسابقه است. تاریخ هم نشان می‌دهد که فوتبال ما چقدر راحت تیم ملی امارات را شکست داده و کُری‌خوانی هم بخشی از فوتبال آن‌هاست.

فرشاد پیوس درباره سوریه حریف بعدی ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: سوریه تیم فیزیکی است اما معتقدم حریف ایران نمی‌شود. ما تیمی خوب با کادرفنی با تجربه داریم و بعید می‌دانم جلوی سوریه دچار مشکل شویم. هرچند در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ثابت شده که هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت. تیم‌ها به یکدیگر نزدیک شده‌اند و هیچ تیمی از پیش برنده یا از پیش بازنده نیست. تیم ملی ایران هم حتما با صحبت و تجربه کادرفنی در دیدار با سوریه بسیار منطقی و بدون شتاب بازی خواهد کرد. در حالت طبیعی اختلاف تیم ملی ایران با سوریه دو گل است به شرط آن‌که احساسی بازی نکنیم. سوریه قطعا برای دفاع کردن وارد بازی می‌شود که دل به ضدحملات ببندد یا این‌که بازی را به ضربات پنالتی بکشاند. ما باید با صبر و حوصله جلوی چنین تیمی بازی کنیم و مطمئن باشید با ستاره‌های خلاق و تکنیکی که داریم می‌توانیم به گل برسیم و دفاع فشرده حریف را باز کنیم.

از پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بهترین تیم این دوره از جام ملت‌ها پرسیدیم که جواب داد: تیم ملی ایران یکی از تیم‌های خوب و مدعی جام ملت‌های آسیاست که حس ناسیونالیستی ما هم می‌گوید که دوست داریم تیم کشورمان بهترین باشد و قهرمان شود. منهای تیم ملی ایران، باید به کره جنوبی اشاره کنم که خیلی خوب و عالی بازی می‌کند. این تیم در کنار سون ستاره تاتنهام، دو وینگر و هافبک چپ‌پا و تکنیکی دارد که خیلی زهردار بازی می‌کنند و با یورگن کلینزمن بسیار با برنامه بازی می‌کند. با این وجود من معتقدم تیم ملی ایران قابلیت شکست دادن کره جنوبی یا هر تیم دیگری در آسیا را دارد.

ستاره اسبق خط حمله فوتبال ایران در خصوص تساوی کره جنوبی و مالزی نیز گفت: به نظر می‌رسید کره جنوبی برای پرهیز از تقابل با ژاپن این نتیجه را رقم زد. مالزی اصلا در حد و اندازه‌های زدن ۳ گل به کره جنوبی نبوده و نیست اما یورگن کلینزمن سرمربی تیم کره ترجیح داد به جای ژاپن با عربستان روبرو شده و به آن طرف جدول برود. کره جنوبی تیم بسیار خطرناکی است و مطمئن باشید عربستان را شکست می‌دهد اما اسم و آوازه ژاپن و نتایجی که در این یکی دو سال اخیر کسب کرده شاید باعث واهمه کره‌ای‌ها شد.

اخبار مرتبط:
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود
ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود

پیوس مدعی شد: بچه‌ها می‌دانند که باید جلوی سپاهان با تمام وجودشان بازی کنند و با شکست این حریف قهرمانی‌شان را از همین هفته پیش رو مقابل سپاهان جشن بگیرند.

آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!
آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!

آلومینیوم اراک و پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در این بازی شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است