کد خبر : 280681
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - 07:49
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

سوپرگل الهیدوس برای صعود مقتدرانه قطر

پرونده گروه نخست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 با صعود مستقیم تیم‌های ملی قطر و تاجیکستان به مرحله حذفی بسته شد.

سوپرگل الهیدوس برای صعود مقتدرانه قطر

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به دور پایانی فعالیتش در مرحله گروهی رسید و براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امروز (دوشنبه) تیم‌های شرکت‌کننده در گروه نخست باید آخرین دیدار خود در مرحله گروهی را برگزار می‌کردند؛ آن‌هم در حالی‌که تا پیش از آغاز دور سوم، تیم ملی قطر با ۶ امتیاز صدرنشینی‌اش در گروه نخست مسجل شده بود و تیم ملی چین با ۲ امتیاز رتبه دوم جدول را در اختیار داشت و تیم‌های ملی تاجیکستان و لبنان هم با یک امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتند.

قطری‌ها برای ثبت صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی به دنبال رسیدن به سومین پیروزی پیاپی‌شان در مرحله حذفی بودند و در نقطه مقابل، تیم ملی چین بعد از ثبت تساوی بدون گل، در اندیشه آن بود تا بتواند اولین پیروزی‌اش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را به‌دست آورد و به جمع ۱۶ تیم برتر قاره راه پیدا کند. در بازی همزمان هم تیم‌های تاجیکستان و لبنان بعد از یک تساوی و یک شکست، در دوئل رودررو به دنبال کسب ۳ امتیاز بودند تا در صورت لغزش احتمالی چین برابر قطر بتوانند به عنوان دومین تیم برتر گروه اول به مرحله حذفی راه یابند.

شاهکار تعویض طلایی لوپز با یک سوپرگل

تیم‌های ملی قطر و چین در شرایطی از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برابر هم صف‌آرایی کردند که مارکو لوپز تصمیم گرفته بود با توجه به مسجل‌شدن صعود تیمش به مرحله حذفی، به ستاره‌های کلیدی تیمش استراحت بدهد و تیمش را با ترکیبی متفاوت نسبت به ۲ مسابقه قبلی به میدان فرستاد. در طرف مقابل، شاگردان الکساندر یانکوویچ با هدف خلق شگفتی و رسیدن به ۳ امتیاز مسابقه حساس امروز در مسیر رسیدن به مرحله حذفی پا به میدان گذاشتند و امیدوار به طلسم‌شکنی بودند.

۲ تیم در نیمه نخست نمایش پایاپایی داشتند و فرصت‌هایی برای ثبت گل برتری به‌دست آوردند اما خبری از تغییر نتیجه نبود تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در تصمیمی جالب‌توجه، مارکو لوپز در میانه دو نیمه تصمیم به تغییر دروازه‌بان خود گرفت تا هر ۳ دروازه‌بان تیم ملی قطر شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورده باشند اما دقایقی بعد از حضور در زمین مسابقه، صلاح زکریا از ناحیه چشم آسیب دید تا مشعل برشم، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی قطر وارد ترکیب تیمش شود.

اکرم عفیف و حسن الهیدوس دیگر ستاره‌های تعویضی قطر در نیمه دوم بودند که ۲ دقیقه بعد از حضور این ۲ چهره سرشناس، کرنر تمرین‌شده عنابی‌پوشان به شکلی تماشایی به گل تبدیل شد؛ به‌طوری‌که عفیف توپ را بیرون از محوطه جریمه به الهیدوس رساند و او با شلیکی مهارنشدنی توپ را به گوشه دروازه چین فرستاد تا گل برتری تیم ملی قطر به‌ثبت برسد. چینی‌ها برای رسیدن به گل تساوی تلاش زیادی کردند و حتی دروازه قطر را هم باز کردند اما گل آن‌ها مردود اعلام شد تا برای سومین بازی پیاپی ناکام در ثبت گل باشند و تیم ملی قطر با کسب سومین پیروزی پیاپی به مرحله حذفی راه پیدا کند.

تاجیکستان، برنده دراماتیک‌ترین دوئلِ جام!

۲ تیم تاجیکستان و لبنان هم از ساعت ۱۸:۳۰ برابر هم صف‌آرایی کردند و به دنبال آن بودند تا نخستین پیروزی‌شان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را به‌دست آورند. انگیزه بالای بازیکنان ۲ تیم در نیمه نخست برای رسیدن به گل باعث شد تا دوئلی نزدیک و جذاب میان تیم‌های ملی تاجیکستان و لبنان شکل گیرد اما با این وجود، درخشش دروازه‌بان‌ها سبب شد تا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. البته که پیش از دمیده‌شدن سوت پایان نیمه نخست و در دقیقه (۵+۴۵)، شرونی موفق به گلزنی برای تاجیکستان شد که گل او توسط (VAR) مردود اعلام شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

لبنانی‌ها در نیمه دوم بازی را تهاجمی آغاز کردند و روی پاس حسن سرور، جرادی توانست در دقیقه ۴۷ گل اول تیمش را به‌ثمر برساند اما اخراج قاسم الزین در دقیقه ۵۴ باعث شد تا لبنانی‌ها ۱۰ نفره شوند و کار سختی برای حفظ پیروزی خود داشته باشند. جالب آنکه بعد از ۱۰ نفره‌شدن تیم ملی لبنان، حملات پردامنه تاجیکستانی‌ها آغاز شد و ژالیلو موفق شد در دقیقه ۷۰ برای این تیم گلزنی کند اما بازهم (VAR) رأی به مردود اعلام‌شدن گل تیم ملی تاجیکستان داد تا همچنان لبنانی‌ها با یک گل از حریف خود پیش باشند.

شاگردان شگرت به تلاش خود برای رسیدن به گل تساوی ادامه دادند و سرانجام در دقیقه ۸۰، عمربائف از روی یک ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی توانست گل بزند تا بازی به تساوی کشیده شود و در حالی‌که داور مسابقه، ۱۶ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، روی پاس احسون پنشنبه، خامروکولوف در دقیقه (۲+۹۰) کامبک تاجیکستانی‌ها را تکمیل کرد تا آن‌ها در یک روز دراماتیک و جذاب و در حالی‌که ۴ بار دروازه تیم ملی لبنان را باز کردند و ۲ گل آن‌ها مردود اعلام شد، بردی ۲ بر یک را برابر تیم ملی لبنان به‌دست آورند.پ

تاجیکستانی‌ها با توجه به پیروزی به‌دست آمده، ۴ امتیازی شدند و بعد از تیم ملی قطر که با ۹ امتیاز صدرنشین گروه نخست شد، در قامت تیم دوم راهی مستقیماً مرحله حذفی شدند و نام تیم ملی چین با ۲ امتیاز در رتبه سوم به چشم می‌خورد و لبنانی‌ها هم با یک امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند. فعلاً در بین تیم‌های برتر سوم، سومین تیم برتر هستند اما سرنوشت صعود آن‌ها بعد از برگزاری مسابقات دیگر گروه‌ها مشخص خواهد شد و به نظر می‌رسد که از شانسی حداقلی برای رسیدن به مرحله حذفی برخوردارند.

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ فردا (سه‌شنبه) در شرایطی پیگیری می‌شود که در گروه دوم، تیم‌های ملی استرالیا و ازبکستان از ساعت ۱۵ به وقت تهران به مصاف هم می‌روند و در دیداری همزمان، تیم‌های ملی سوریه و هند برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. همچنین در گروه سوم رقابت‌ها هم تیم ملی ایران از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی امارات می‌رود و تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و فلسطین هم در مصافی همزمان رودرروی هم قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط:
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

سرمربی استقلال از پایان فعالیت علی خطیر در سمت مدیرعاملی این باشگاه ابراز خوشحالی کرد.

خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد
خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد

مدیرعامل استقلال از سمتش کنار گذاشته شد.

مسعود اسکویی درگذشت
مسعود اسکویی درگذشت

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو، دارفانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است