کد خبر : 280163
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - 20:26
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

واکنش علی اکبر صالحی به وزیر خارجه عراق درباره ایران/این رسم مروت و جوانمردی نیست

صالحی تاکید کرد: عزیزان ما در کردستان عراق که جناب آقای فواد حسین نیز از آن دیار هستند،فراموش کرده اند که اگر نبود جانفشانی‌های مردم شریف ایران و در راس آنها سردار شهید بزرگوار سردار سلیمانی در جلوگیری از سرازیر شدن داعش به شهر اربیل و کردستان عراق الان به طور کلی نشانی از آن دیار باقی نمی‌ماند.

واکنش علی اکبر صالحی به وزیر خارجه عراق درباره ایران/این رسم مروت و جوانمردی نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛  انتخاب نوشت: دکتر علی اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه ضمن انتقاد به اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه «ایران منزوی است» گفت: اگر ایران قرار بود در جبهه باطل و شیاطین روزگار قرار گیرد علی‌الظاهر منزوی نمی‌بود. در طول تاریخ معمولا در جبهه حق قرار گرفتن معادل منزوی بودن بوده است.

صالحی اظهار داشت: با احترام به جناب آقای فواد حسین، وزیر محترم امور خارجه عراق که فردی با وقار و با تجربه می‌باشد، این که گفته‌اند ایران منزوی است باید عرض کنم که بله ایران در این دنیای متلاطم و آشفته که پر از ظلم، نابرابری، وحشی گری و نفاق است (بحران غزه نمایانگر این نفاق است) منزوی است. جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب پایبند به یک سری اصول در سیاست خارجی خود بوده است که بارزترین آن‌ها صیانت از استقلال سیاسی، حاکمیت ملی و زیربار ظلم و زور نرفتن و تا حد میسور کمک به مظلومین جهان در چارچوب عرف و وجدان عمومی بوده و هست و به اذن خدا خواهد بود.

صالحی در ادامه بیان کرد: بنابراین جناب وزیر درست فرموده اند که ما منزوی هستیم، چون جزو استثنایی‌ترین کشور‌های مستقل جهان هستیم که با تمام وجود با ظلم و تعدی و روایت‌گری‌های نادرست و تصویرسازی‌های دروغین استکبار مبارزه می‌کنیم و هزینه سنگینی هم بابت آن می‌پردازیم.

وی افزود: اگر ایران قرار بود در جبهه باطل و شیاطین روزگار قرار گیرد علی‌الظاهر منزوی نمی‌بود، ولی در طول تاریخ عموما در جبهه حق قرار گرفتن معادل منزوی بودن بوده است. داستان حضرت اباعبدالله الحسین (س) مصداق بارز آن است. داستان پیامبران مصداق همین امر است. ممنون می‌شوم چنانچه وزیر محترم امور خارجه عراق کمی با دقت به تاریخ بنگرند.

صالحی تاکید کرد: درثانی، عزیزان ما در کردستان عراق که جناب آقای فواد حسین نیز از آن دیار هستند، فراموش کرده اند که اگر نبود جانفشانی‌های مردم شریف ایران و در راس آن‌ها سردار شهید بزرگوار سردار سلیمانی در جلوگیری از سرازیر شدن داعش  به شهر اربیل و کردستان عراق الان به طور کلی نشانی از آن دیار باقی نمی‌ماند. این است ترجمان هل” جزاء الاحسان الا الاحسان”. آیا ایشان نسبت به حملات همسایگان دیگر که مخالفانشان در خاک عراق هستند با همین لحن و اقدام شتاب زده در سازمان ملل اقدام کرده‌اند؟ این رسم مروت و جوانمردی نیست.

وی در مورد اتفاق پیش آمده با پاکستان خاطر نشان کرد: بنده باید عرض کنم که نمونه یک مرز دوستی و برادری، مرز بین پاکستان و ایران است. از زمان تشکیل کشور پاکستان ایران همواره یک همسایه دوست و در بزنگاه‌های خطرناک برای پاکستان یک حامی و پشتیبان واقعی بوده است و ملت شریف پاکستان این موضوع را خوب می‌دانند. ایران بدون چشم داشتی همواره یک حامی  و پشتیبان صادق و با حسن نیت برای پاکستان در عرصه‌های بین‌المللی و نیز در زمان‌هایی که پاکستان با بحران‌هایی رو‌به‌رو می‌شده است بوده و هست و انشاالله خواهد بود. باید سعی شود که این بحران اخیر بین دو کشور دوست و برادر هر‌چه زودتر فیصله یابد.

وزیر اسبق امور خارجه در انتها بیان کرد:‌ای کاش عزیزان در پاکستان غیرت خود را درحمله‌های استکبار جهانی به خاک آن کشور که عروسی‌ها را به عزا تبدیل می‌کرد نشان می‌دادند. در شان دولت محترم پاکستان نیست که با دو معیار مختلف اقدامات خود را توجیه کند.

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است