کد خبر : 280127
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - 11:01
دسته‌بندی : برگزیده ها، بین الملل
چاپ

رافائل گروسی: ایران برخی بازرسان آژانس را به دلیل ملیت‌هایشان نپذیرفته است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران همکاری خود با آژانس را محدود کرده و این سازمان را در اختلافات خود با کشورهای غربی «گروگان» گرفته است.

رافائل گروسی: ایران برخی بازرسان آژانس را به دلیل ملیت‌هایشان نپذیرفته است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران همکاری خود با آژانس را محدود کرده و این سازمان را در اختلافات خود با کشورهای غربی «گروگان» گرفته است.

رافائل گروسی گفت: «این یک وضعیت بسیار ناامیدکننده است. ما فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه می‌دهیم، اما مقامات جمهوری اسلامی همکاری را به شکلی بسیار بی‌سابقه محدود کرده و آنرا به کمترین میزان رسانده‌اند.»

او مدعی شد که تهران برخی بازرسان آژانس را به دلیل ملیت‌هایشان نپذیرفته است.

او همچنین گفت: «سران جمهوری اسلامی زمانی که از سوی فرانسه، بریتانیا یا ایالات متحده مورد انتقاد و تحت فشار قرار می‌گیرند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای حل اختلافات سیاسی خود با دیگران گروگان می‌گیرند که این امر برای ما غیرقابل قبول است.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بخش دیگری از سخنانش از افزایش میزان و سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران خبر داد و تصریح کرد: «جمهوری اسلامی همزمان با مذاکرات غیرمستقیم احیای برجام با آمریکا سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داد اما این روند را بار دیگر در اواخر سال ۲۰۲۳ سرعت بخشید.»

رافائل گروسی دیپلماسی را تنها راه‌حل مشکلات با ایران دانست و گفت: «دیپلماسی تنها چیزی است که ما به آن نیاز داریم. باید به گفتگو ادامه دهیم و از وخامت اوضاع جلوگیری کنیم.»

اظهارات گروسی در حالی مطرح می‌شود که «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سطح دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: ما عضو پادمان هستیم و مطابق پادمان با آژانس همکاری می‌کنیم و بازرسان آژانس نیز طبق پادمان کارشناس اعزام می‌کند و در تاسیسات هسته‌ای کشور دوربین نصب می‌کند.

وی ادامه داد: سر و صدایی که اروپایی‌ها هر سه ماه  یک بار  علیه ایران به راه می‌اندازند بیشتر مربوط به سند برجام است.  سند برجام، شده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که ایران نیز به موجب قانون اقدام راهبردی رفتار می‌کند. گزارش‌های آژانس انرژی اتمی عدم انطباق براساس یک سری از بندها را گزارش می‌کند اما بند ۲۶۳۶ که ایران در برجام به آن عمل می‌کند، وظیفه آژانس نیست که عدم اجرای تعهدات طرف‌های برجام را گزارش کند. ما خودمان باید گزارش دهیم که این کار را انجام می‌دهیم اما گزارش‌های ما شنیده نمی‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: وقتی طرف اروپایی به تعهداتش عمل نمی‌کند و تحریم‌ها را لغو نمی‌کند ایران نیز محدود به مفاد برجام و پادمان، به تعهداتش عمل می‌کند.

اخبار مرتبط:
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

حمید رسایی: هیات رئیسه مجلس باید برای نمایندگان خانه و خودرو فراهم کند
حمید رسایی: هیات رئیسه مجلس باید برای نمایندگان خانه و خودرو فراهم کند

رسایی نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.

شهرداری درختان کنار باغ موزه قصر قطع کرد
شهرداری درختان کنار باغ موزه قصر قطع کرد

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است