کد خبر : 280057
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - 15:23
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

حدادعادل: بالا رفتن آمار طلاق جزو برنامه‌های دشمن است

رئیس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: آنچه در این ۱۰۰ روز بر مردم فلسطین گذشت مانع شرمساری انسان است.

حدادعادل: بالا رفتن آمار طلاق جزو برنامه‌های دشمن است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: غلامعلی حدادعادل صبح امروز (پنجشنبه) در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ روز است که مردم مسلمان و قهرمان فلسطین به جرم دفاع از سرزمین خود زیر باران بمب و موشک هستند. نقش زنان در این مقاومت، بسیار شکوهمند و افتخار آمیز است، اما رسانه های جهان نمی خواهند ببینند و نمی خواهند آن را نشان دهند. ما نباید اجازه دهیم که اخبار فلسطین عادی شود. مثلا بشنویم دیروز بیش از ۱۶۰ نفر در فلسطین شهید شدند. دنیا روزهای سختی را می گذراند. آنچه در این ۱۰۰ روز بر مردم فلسطین گذشت مانع شرمساری انسان است. باعث سرافکندکی انسان است که با همه ادعاها نتیجه این شده عده ای بیایند خانه و سرزمین مردم را غصب کنند و آنهایی که می خواهند از سرزمین خود دفاع کنند، تروریست نامیده شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع جلسه ما حضور بانوان در عرصه اجتماعی و سیاسی است. در دوران تجدد یعنی حدود ۱۵۰ سال پیش که جامعه ما با تمدن غرب آشنا شد، بنده از تجدد به جای مدرنیته به کار می برم، تمدن غربی چند کلیدواژه برای نفوذ در جامعه ایران و جهان اسلام داشت. یکی از اینها پیشرفت در علم بود. می گفتند دنیای غرب در علم پیشرفت کرده و شما عقب مانده اید. یکی هم پیشرفت در صنعت و فناوری بود که غرب به آن می نازید. می گفتند دنیای غرب دنیای قانونمندی و مردم سالاری و آزادی است. می گفتند شرق عالم استبداد است. در میان این کلیدواژه ها که عرضه می کردند، یکی جایگاه زن در اروپا و غرب بود.
رئیس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: آن هایی که ایرانیان را به غرب دعوت می کردند می گفتند وضع زنان را در جامعه خود ببینید اما برید زنان اروپا را ببینید در چه حوزه هایی پیشرفت کردند. موضوع زن از اواسط دوره قاجار تا به امروز  در دستور کار ما و دنیای غرب است. جهان اسلام در برابر چالشی قرار گرفته است در موضوع زن. نتیجه این در دوران قبل انقلاب در جامعه محسوس بود. از میان همه خصوصیاتی که برای زنان قائل بودند و الگویی که تصویر می کردند، آنچه مشهود بود آزادی زن بود. آزادی به معنای بی حجابی، برهنگی و رعایت نکردن ارزش های جامعه دینی بود. از کل وعده های علمی و پیشرفت، عمدتا این وارد شد. در فیلم های سینمایی زن به عنوان کالایی برای گرم کردن گیشه بود تا فیلم ها را پرفروش کند.
وی در ادامه تاکید کرد:  نگاه غالب به زن یک موجودی بود که باید از آن استفاده ابزاری شود برای رونق سرمایه داری. با انقلاب اسلامی می خواهیم الگوی تازه ای بر اساس معارف اسلامی ارائه کنیم که نه به معنای بازگشت به زن ایرانی قبل از دوره تجدد و نه به معنای الگویی که تمدن غربی خواسته به ما تحمیل کند. امام (ره) در پاریس با دانشجویان مسلمان ایرانی جلساتی داشت. در آن زمان خبرنگارانی که مکرر به سراغ امام (ره) می رفتند یکی از سوالات آنان در خصوص وضع زنان بود. یکی از خبرنگار زن برجسته آن دوران رفته بود از امام (ره) همین سوال را کرده بود. یک خبرنگار کیهان قبل انقلاب هم از ایران رفته بود. کاملا راجب زنان حساس بودند. امام (ره) با رفتارش نشان داد چه نظری راجب زنان دارد. بالاترین پیام نظری که امام نسبت به نظر انقلاب در خصوص زنان داد زمانی بود که خانم دباغ را به مسکو اعزام کرد. به اندازه ۱۰۰ کتاب و سخنرانی حرف داشت. امام یک فیلسوف و عارف بزرگ بود. بنده که دانشجو فلسفه بودم حساس بودم در بین کلمات امام برخاسته از جنبه فلسفی شخصیت امام (ره) است. پیامی که امام به گورباچوف داد از نظر فلسفی بسیار عمیق بود.
وی افزود: در آن پیام امام (ره) گفت من صدای شکست استخوان های مارکسیست ها را می شنوم. امام این ماموریت مهم را به دست دو سه نفر سپرد؛ یکی از آن ها این خانم بود. این خانم انقلابی، زندانی و شکنجه دیده بود. بنده شرح وقایع زندان خانم دباغ را شنیدم. این خانم بعد انقلاب فرمانده سپاه همدان بود. بعد در عرصه سیاست و فعالیت های اجتماعی نقش داشت. در عین حال یک همسر و یک مادر بود. این زن را امام (ره) فرستاد تا نشان دهد نظر انقلاب نسبت به زنان چیست. مقام معظم رهبری نیز به هر مناسبتی بر الگوی جدیدی که انقلاب می خواهد از زن مسلمان ارائه کند، اشاره دارد. در خانواده ایشان دختران ایشان تحصیل کرده بوده و در هیچ کاری دخالت ندارند، اما از نظر اجتماعی خانه نشین نیستند.  مدیریت خانه به معنی خانه نشینی و دور از فعالیت اجتماعی و سیاسی بودن نیست. زن هم باید خانه را مدیریت کند و هم در اجتماع حضور فعال داشته باشد. رهبری به هر مناسبتی این الگو را ترسیم کردند. این الگو دارد در جامعه ما جا می افتد.
وی افزود: بعد از انقلاب شاهد حضور باشکوه دانشجویان دختر متدین و  انقلابی در صحنه بودیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه ها امروز دختر هستند. در آخرین سال هایی که من درس می دادم از ۳۰ دانشجو، ۲۰ نفر خانم بودند. در موسساتی که من کار می کنم بیش از ۷۰ درصد بانوان تحصیل کرده مشغول به کار هستند. امروز بانوان جوان مدیریت علمی و اقتصادی می کنند. این راهی است که باید ادامه دهیم. غرب برای تسلط بر جهان غیرغربی که شامل اسلام و غیراسلامی می شود ویرانی خانواده را در دستور قرار داده است تا خانواده در دنیای اسلام استحکام داشته باشد، دین داری برقرار است. کانون تربیت دینی خانواده است. کسی که در دامن مادر دیندار نشده باشد، در مدرسه به سختی دیندار می شود. دختران شما حجاب را از مادر یاد می گیرند.
وی افزود: یک دختر ۹ ساله را در نظر بگیرید. اگر شما مادر در سحر رمضان آن را با ناز بیدار نکنید و سر سفره افطار ننشانید، این روزه گیر می شود؟ خانواده از جمیع جهات کانون تربیت دینی است. تزلزل خانواده به معنای مقابله با ریشه دین است. اگر این فضای مجازی این اندازه در بی عفتی، شرم زدایی و برهنگی فعال عمل می کند برای این است که حجب و حیا را که اساس تشکیل خانواده است از بین ببرد. دیر ازدواج کردن، اصلا ازدواج نکردن، بالا رفتن آمار طلاق در برنامه دشمن است. کار زنان در الگوی اسلامی مهم‌تر از کار زنان است‌. اولین معلم همه افراد جامعه زنان هستند. زنها آدم ساز و انسان ساز هستند. آینده هر جامعه ای بستگی به ارزش هایی دارد که مادران با آن کودکان را تربیت می‌کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این را نباید به معنای خانه نشینی در نظر گرفت. در عین حال زنان باید فعال بوده و در همه عرصه ها حضور داشته باشند. در آموزش و پرورش ترجیح این است که بچه ها را در بدو ورود به دبستان به دست زنان بسپاریم. زن کلاس اول موفق‌تر از مرد کلاس اول در جذب بچه به مدرسه است. در عرصه سیاست و مدیریت های کلان نیز همین طور است. تلاش ما این است که حضور زنان را در مجلس بیشتر کنیم. زنان صرفا برای مسائل زنانه نباید وارد مجلس شوند. حتما در مجلس مواردی است که به زنان مربوط است. قطعا حضور زنان قانون را کارشناسی‌تر می کند. تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیت‌های جامعه ما ندارد. در ۲۹۰ نماینده مجلس چرا باید تعداد بانوان ۱۷ نفر باشد؟ زن‌ها در همه مسائل می توانند اظهار نظر کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در همه مسائل باید از ظرفیت زنان استفاده کنیم. زن و مرد هر دو حق دارند. هر کسی به اندازه دانش و تخصص خود باید اظهار نظر کنند. برخی کشورها به صورت الزامی گفتند ۴۰ درصد نمایندگان زن باشد. رشد طبیعی نیست. رشد زنان در عرصه قانون گذاری باید به صورت طبیعی باشد. در تلاش هستیم تعداد زنان در فهرست ما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. زنان نقش خود را به صورت منطقی در مجلس نشان دهند. امسال با قانون جدید انتخابات که در مجلس تصویب شد، تعداد زیادی خانم برای حضور در مجلس ثبت نام کردند. این خیلی مثبت و امیدوار کننده است. هیچ وقت چنین استقبالی برای حضور در مجلس نداشتیم. حداقل تحصیلات شما کارشناسی ارشد است. نشان می دهد انقلاب موفق شده صدها هزار زن را بر پایه الگو اسلامی و انقلاب وارد جامعه کند.
وی در ادامه اظهار کرد: ولی مجلس ظرفیت محدودی دارد. الان به طور متوسط برای هر کرسی مجلس ۳۸ داوطلب داریم. اگر همه نمایندگان مجلس آینده هم قرار باشد زن باشند، باز هم تعدادی از شما نیز به مجلس راه پیدا نمی کنید. بدانید جامعه ما باید سیر تدریجی داشته باشد تا به جایگاه آرمانی زنان در مجلس و دولت برسد. ما تلاش می کنیم با مقایسه کارنامه، تحصیلات و تجربه زنان به یک توازن و تعادل منطقی برسیم تا هم تعداد زنان افزایش یابد و هم رشد منطقی باشد. امیدوارم گامی در مسیر پیشرفت جایگاه زنان باشد. مجلس تنها جا برای خدمت به کشور نیست.
وی در ادامه بیان کرد: بالاخره آدم روزی جایی هست و روزی هم نیست. بنده چهار دوره مجلس بودم روزی هم‌قرار شد نباشم. الان بیشتر از زمان مجلس کار می کنم. تا این انقلاب هست باید در صحنه باشیم. مجلس نشد، جاهای دیگر برای خدمت هست. زنان فراتر از مشاغل دولتی، در نهادهای اجتماعی و در سازمان های مردم نهاد می توانند فعال باشند. خانم هایی که به قصد خدمت داوطلب ورود به مجلس هستید، تعدادی از شما به مجلس می روند اما بقیه می توانید از طریق مختلف خدمت اجتماعی، مدیریت و کار اجتماعی کنید. میدان برای شما باز است. ما هم سعی می کنیم تا میدان را برای تاثیرگذاری زنان که نیمه موثرتر جامعه هستند، باز کنیم.
اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است