کد خبر : 279733
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - 19:20
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

مهدی پازوکی: جنگ مجلس انقلابی و دولت زرگری است/ سازمان برنامه چرا ساختمان‌های خودش را نمی‌فروشد؟

پازوکی کارشناس بودجه درباره عدم برخورد تخصصی سازمان برنامه گفت: الان دیگر سازمان برنامه یک سازمان تخصصی نیست و آقای منظور آنجا را از یک سازمان تخصصی خارج کرده است. باید ۷۰ درصد مدیران از درون سازمان انتخاب شوند. الان آقای منظور کسی را آورده که درباره تورم می‌گوید باید برخورد تحکمی شود. آقای منظور شما لایحه بودجه سال گذشته را باید منتشر کنید. الان گزارش اقتصادی سال ۱۴۰۱ هم نمی‌آید. این‌ها بلد نیستند کشور را اداره کنند.

مهدی پازوکی: جنگ مجلس انقلابی و دولت زرگری است/ سازمان برنامه چرا ساختمان‌های خودش را نمی‌فروشد؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: سازمان برنامه در مواجهه با رفتار مجلس نسبت به بودجه معترض است که چگونه باید ناترازی‌ها و خرج دولت تامین شود؟ افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت بنزین و مالیات سه راهکار عمومی این دو نهاد برای تامین بودجه است که جامعه را نگران کرده و هزینه‌های بسیاری بر دوش مردم تحمیل می‌کند.

مهدی پازوکی، کارشناس بودجه، درباره ناترازی بودجه گفت: بودجه هنوز درست ارائه نشده است. سازمان برنامه اگر اعتقاد به شفافیت دارد لایحه بودجه را به نمایش بگذارد. بودجه یعنی حساب دخل و خرج یکسال دولت؛ الان درآمد‌های دولت گفته شده، اما ریز مخارج مشخص نیست. الان مجلس و دولت هماهنگ هستند و این حرف‌ها جنگ زرگری است. اگر این‌ها با مسائل اقتصادی برخورد کارشناسی و علمی کنند، قطعا می‌توانند به نفع منافع ملی ملت ایران تصمیم بگیرند. وقتی دولت یک مداح را عضو هیئت مدیره زامیاد می‌کند و به حکمرانی خوب اعتقاد ندارند باعث مشکل می‌شود. سوال من این است که چرا سازمان برنامه ریز مخارج را مشخص نمی‌کند. من هنوز لایحه بودجه را ندیدم و مردم نمی‌دانند در بودجه چه می‌گذرد. ما باید مخارج غیر ضروری دولت را کاهش دهیم، نه حقوق بازنشستگان را کم کنیم.

وی در ادامه در رابطه با دخالت مجلس در بودجه بیان کرد: مگر نماینده مجلس می‌تواند بدون درآمد، هزینه برای دولت ایجاد کند؟ اول باید درآمد‌ها تعیین شود، سپس مخارج دولت را بچینند. سازمان برنامه به جای پاسخ دادن به ویژگی‌های لایحه بودجه و مخارج، شروع به این جنگ کرده است. الان ده‌ها خبرگزاری از بودجه مملکت استفاده می‌کنند، اما خلاف عدالت است. کجای دنیا قوه قضاییه و دولت و مجلس و سازمان تبلیغات و جهاد دانشگاهی و وزارت ارشاد رسانه دولتی دارد؟ این دکان‌ها باید برداشته شوند. اگر صدا و سیما باید روزنامه چاپ کند پس روابط عمومی آن چه کار می‌کند؟

پازوکی درباره عدم برخورد تخصصی سازمان برنامه گفت: الان دیگر سازمان برنامه یک سازمان تخصصی نیست و آقای منظور آنجا را از یک سازمان تخصصی خارج کرده است. باید ۷۰ درصد مدیران از درون سازمان انتخاب شوند. الان آقای منظور کسی را آورده که درباره تورم می‌گوید باید برخورد تحکمی شود. آقای منظور شما لایحه بودجه سال گذشته را باید منتشر کنید. الان گزارش اقتصادی سال ۱۴۰۱ هم نمی‌آید. این‌ها بلد نیستند کشور را اداره کنند. مردم هزینه عدم مدیریت و حکمرانی غیرعلمی را می‌دهند. نمایندگان مجلس هم دنبال انتخابات هستند و هزینه آن را مردم می‌دهند. باید درآمد‌ها به صورت شفاف مشخص شود. دولت از خودش باید شروع کند. الان سه سال است که دولت می‌خواهد مولد سازی کند. شما به خیابان ولیعصر بالاتر از میرداماد خیابان تابان غربی بروید؛ سازمان برنامه چندین آپارتمان آنجا دارد و خاک می‌خورند؛ چرا آن‌ها را نمی‌فروشند. دولت به جای اینکه اطلاعات شفاف بدهد، سعی می‌کند اطلاعات را محدود بیرون بدهد و به نظر من برخورد سازمان برنامه یک برخورد سیاسی است.

اخبار مرتبط:
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است

رئیس مجلس مدعی شد: در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رای نمایندگان گذاشته است، از طرف دیگر می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد؛ مهم‌ترین بها همین اقدام است.

نماینده مجلس: دولت می‌خواهد قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان نگه دارد
نماینده مجلس: دولت می‌خواهد قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان نگه دارد

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من گفتم دلار در بدبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد، اما گفتم به ۸۰ هزار تومان نیز می‌رسد که شرایط به آن نزدیک شد. هر چند دولت تلاش می‌کند که دلار را بین ۶۵ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان نگه دارد.

عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند
عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه نیرویی بتواند به دانشگاه وارد بشود و گاز اشک‌آور بزند و افراد را بازداشت کند، باید به هر شکل محکوم شود اما تعداد زیادی از بازداشتی‌ها آزاد شدند و از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است