کد خبر : 279508
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - 17:25
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

حقیقت‌پور: با این شرایط میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۲۰% است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان در مرحله‌ی نهایی کسانی که رد صلاحیت کرده است را مجددا تایید کند مشارکت در انتخابات به ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد رسید و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد مشارکت در انتخابات حدود بیست درصد خواهد بود.

حقیقت‌پور: با این شرایط میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۲۰% است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انصاف‌نیوز نوشت: منصور حقیقت‌پور نماینده مجلس نهم در مورد ائتلاف میانه‌روها در انتخابات پیش‌رو می‌گوید: افراد قوی و کارکشته‌ی میانه‌روی چندانی تایید نشده‌اند که امکان شکل‌گیری کامل ائتلاف میانه‌روها وجود داشته باشد. او همچنین با اشاره به نقل قول‌هایی از قبیل «مجلس انقلابی‌تر» احتمال تندتر شدن مجلس آینده را می‌دهد.

منصور حقیقت‌پور در مورد احتمال شکل‌گیری ائتلاف کشوری میانه‌‎روها و اثرگذاری احتمالی آن به گفت: در حال حاضر افراد زیادی از میانه‌روها باقی نمانده‌اند. چندان هم مشخص نیست که در مرحله‌ی نهایی شورای نگهبان وضعیت تغییر کند. پرسش این است که آیا در این وضعیت انتخابات پر شور و رقابتی شکل خواهد گرفت؟!

او در ادامه افزود: انتخابات که به معنای رقابت درونی در جبهه‌ی اصولگرایی که اکنون حاکم است و مشی تندروانه‌ای دارد نیست. در این وضعیت انتخابات بین خودشان است و از میانه‌روها افراد چندانی باقی نمانده‌اند. اگر تعداد افراد میانه‌رو کم باشد قاعدتا امکان ائتلاف میان آن‌ها هم کاهش پیدا خواهد کرد. باید اجازه می‌دادند که افرادی از جریان میانه‌رو باقی می‌ماندند که در مرحله‌ی بعد آن‌ها بتوانند با یکدیگر ائتلاف کنند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه در حال حاضر شرایط انتخابات به هیچ عنوان مطلوب نیست، گفت: در صورت تداوم این روند با توجه به عدم اقبال بیشتر مشاهیر سیاسی برای ثبت نام در انتخابات نمی‌توان انتظار رقم خوردن انتخاباتی پر شور و رقابتی را داشت. آقایان اگر به دنبال انتخاباتی رقابتی بودند که نتیجه‌ی آن شور و نشاط در جامعه باشد می‌بایست تدبیر به خرج می‌دادند. با ادامه‌ی این وضعیت شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری نخواهیم بود.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی گفت: به نظر می‌آید که اراده‌ی برخی بر این است که مجلس فعلی تکرار شود و با توجه به اینکه از «مجلس انقلابی‌تر» گفته‌اند شاید رویکرد مجلس از شرایط فعلی هم تندتر شود. راه حل تغییر این شرایط آن است که شورای نگهبان به منویات مقام معظم رهبری تمکین کند؛ همانطور که آقا فرمودند ضروری است که زمینه‌ی حضور پر نشاط مردم و رقابت در انتخابات فراهم شود. با تداوم این وضعیت رقابتی شکل نخواهد گرفت. آقایان اگر به دنبال تغییر این شرایط هستند می‌باید به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات رقابتی تمکین کنند.

حقیقت‌پور با اشاره‌ی به ردصلاحیت‌ها گفت: آقا درباره‌ی موضوع بررسی صلاحیت‌ها به صراحت اظهارنظر کرده‌اند؛ ایشان این روشی که در آن می‌گویند صلاحیت کسی احراز نشده است را تایید نکرده‌اند. در این ردصلاحیت‌ها آقایان به یکی از خواهرانی که برای انتخابات ثبت نام کرده بود گفته‌اند چادر سر کردن تو مصلحتی است. در کدام قانون نوشته شده هنگامی که یک خانم با چادر در انتخابات ثبت نام کرده است به او که اتفاقا از مسئولان این مملکت هم بوده گفته شود که چادرت مصلحتی است و رد صلاحیت می‌شوی! یا به دیگری بگویند به جهت اینکه منتقد دولت بوده‌ای باید رد صلاحیت شوی! مگر در قانون آمده است که کاندیداها می‌باید حامی دولت باشند؟!

این نماینده‌ی سابق مجلس در پایان گفت: اگر شورای نگهبان در مرحله‌ی نهایی کسانی که رد صلاحیت کرده است را مجددا تایید کند مشارکت در انتخابات به ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد رسید و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد مشارکت در انتخابات حدود بیست درصد خواهد بود. در حال حاضر افراد قوی و کارکشته‌ی میانه‌رو تایید نشده‌اند که امکان شکل‌گیری ائتلاف میانه‌روها وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است