کد خبر : 278954
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - 18:31
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

حسن روحانی: شورای نگهبان باز می‌خواهد آرای باطله رقیب نامزد اصلی انتخابات باشد؟ / چرا هر کس کوچکترین حمایتی از دولت ما کرده بود آن را ردصلاحیت کردید؟

حسن روحانی گفت: امروز روز امتحان بزرگ تاریخی برای شورای محترم نگهبان است. تاریخ در این روزها درباره شورای نگهبان قضاوت خواهد کرد. باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

حسن روحانی: شورای نگهبان باز می‌خواهد آرای باطله رقیب نامزد اصلی انتخابات باشد؟ / چرا هر کس کوچکترین حمایتی از دولت ما کرده بود آن را ردصلاحیت کردید؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخنرانی کرد.

بخش‌های مهم سخنرانی او را در ادامه می‌خوانید:

  • شخصیت آقای هاشمی و راه و مسیری که پیش پای ما گذاشت هرگز از یاد نخواهد رفت. او شخصیتی بود که در سخت‌ترین شرایط خود پیشقدم در صحنه برای حل معضلات بود. معمولا در روزهای سخت و پیچیده به صحنه آمدن و بار مسئولیت بر دوش گرفتن کار ساده و آسانی نیست و این توصیه هاشمی رفسنجانی به همه یارانش و دوستداران انقلاب است که هیچگاه از صحنه سیاست و پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه پا پس نکشیم.
  • روزهایی بود که هاشمی تنهای تنها بود. من یکی از آن‌ها را بعد از روز هفتم تیر دیدم که یار امام آیت‌الله دکتر بهشتی دیگر در میان ما نبود. روزی بود که آیت‌الله خامنه‌ای در بستر در بیمارستان بود و آیت‌الله هاشمی تنهای تنها بود. به مجلس آمد و تلاش کرد جلسه مجلس تشکیل شود. آن روز احساس می‌شد مدیر اجرایی کشور تنها هاشمی رفسنجانی است. وجود امام به عنوان رکن بزرگ کشور و انقلاب اساس خنثی شدن توطئه‌ها بود. هاشمی آن روز بار نظام جمهوری اسلامی ایران را تنها بر دوش گرفت. آن روزهای سخت گذشت و عبور شد.
  • هاشمی به ما می‌گوید باید در روز سخت باید به صحنه بیاییم. من احساس می‌کنم امروز کشور یکی از آن روزهای سخت است. من گاهی فکر می‌کنم امروز سخت‌تر از سال ۶۰ و ۶۲ و دهه ۶۰ است. جبهه دوست و دشمن کاملا روشن بود و این کار را آسان می‌کرد. امروز به جایی رسیدیم به صحنه آمدن و گره‌ها را باز کردن به سادگی امکان‌پذیر نیست.
  • کاش هاشمی سال ۹۷ هم بود که اسفند ۹۷ دولت عراق رسما لایروبی شط‌العرب و خط اروند را به عنوان خط مرزی کشور رسما اعلام کرد. باید یاد کنم از سردار شهید قاسم سلیمانی و دکتر ظریف که نقش بسیار بزرگی داشتند تا آن روز با نخست‌وزیر عراق به توافق برسیم. من اسفند ۹۷ را پایان جنگ تحمیلی می‌دانم.
  •  هر جمهوری اسلامی به غیر از آنکه امام آن روز فرمود آن جمهوری اسلامی نیست که در ۱۰ و ۱۱ فروردین مردم به آن رای دادند. امام در دی‌ماه ۵۷ فرمود حکومتی که ما دنبال آن هستیم حکومتی است متکی به آرای ملت به گونه‌ای که تمام آحاد ملت در انتخابات شرکت داشته باشند. در این حکومت باید زمامداران حکومت با نمایندگان ملت دائما مشورت کنند.
  • امام به صراحت گفت میزان رای ملت است و همه با هم. امروز هم رهبری معظم انقلاب به صراحت می‌گوید یک انتخابات پرشور با مشارکت، با رقابت، با سلامت و امنیت. من می‌فهمم اقلیت حاکم از این سخن رهبری خوشحال نیست، این حرف رهبری حرف دل اکثریت قاطع ملت ایران است.
  • صداوسیما از آن ملت است. این را باید ملت احساس کنند. نیروهای مسلح به عنوان حافظ امنیت ملت و نظام است. نیروهای مسلح اختصاص به حزب و جناح خاصی ندارد. مگر می‌شود بدون استقلال قوه قضائیه و نیروهای مسلح از جناح‌گری‌ها انتخابات سالم عمل شود؟ همه این نهادهای عظیم و بزرگ فوق جناح هستند. به گونه‌ای باید عمل کنند که مردم احساس کنند انتخاباتی است که اگر صلاحیتی رد یا تائید می‌شود باید شفاف و قانون‌مند و بی‌طرفانه باشد.
  • خدا نکند روزی پیش بیاید که رد یا تائید صلاحیت‌ها حزبی شده باشد. آن روز، روز خطر برای نظام و انقلاب ماست. انقلاب متعلق همه ملت ایران است. نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه ملت ایران است. ما همه یک ملتیم. باید در کنار هم باشیم و دست هم را بگیریم. هیچ‌وقت در اتاق دفتر هاشمی رفسنجانی به روی جناحی باز و جناحی دیگر بسته نبود.
  • برای اولین بار در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ ما انتخابات حداقلی داشتیم. این درد را کجا ببریم؟ شما که می‌گفتید دولت حاکم محبوبیت ندارد، پس چرا هر کس کوچکترین حمایتی از دولت کرد آن را ردصلاحیت کردید؟ خب همه طرفداران دولت را تایید می‌کرد، خب رای نمی‌آوردند. چرا سال ۹۸ کاری کردید که اکثریت مردم پای صندوق رای نیامدند. در ۹۲ نزدیک ۷۳ درصد و در ۹۶ بیش ار ۷۳ درصد مردم پای صندوق رای آمدند.
  • سال ۹۳ با افزایش نرخ بنزین دوستان ما در مجلس و دولت پیش‌بینی تورم بالا می‌کردند. اما یک واحد درصد تورم بالا نرفت. چون مردم دولت را از خودشان می‌دانستند. چرا نتوانستند برجام را از بین ببرند. ۵ عملیات بزرگ کردند که آخرینش سفارت عربستان بود. چرا ناموفق بودند؟ به دلیل اینکه دنیا می‌دانست، پشت سر دولت، ملت است. وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه ایران گفته بود ما اجتماع مردم را در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان در ۱۵ بهمن ۹۳ دیدیم.
  • امروز روز امتحان بزرگ تاریخی برای شورای محترم نگهبان است. تاریخ در این روزها درباره شورای نگهبان قضاوت خواهد کرد. باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟
  • با وجود کرونا و نفت منهای سه دلار و جنگ اقتصادی دیوانه‌ای مانند ترامپ، نگذاشتیم زندگی مردم فروبپاشد. از ۹۲ تا آخر ۹۹ قیمت کالا و خدمات ۴.۲ برابر شد. حقوق کارکنان ۵.۱ برابر شد. حقوق کارگران ۵.۵ برابر شد. حقوق بازنشستگان ۷.۷ برابر شد. حقوق افراد تحت پوشش ۱۲.۷ برابر شد. تورم ما ۳۶.۴ و رشد اقتصادی ما ۴ بود. سه ماهه اول ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ما ۶.۷ درصد بود. هنوز در این چند سال به این میزان رشد نرسیدند.
  • فرق ما با دولت یک چیز بیشتر نبود، حمایت مردم. حمایت مردم در صورتی ایجاد می‌شد که گوش شنوا داشته باشیم. مشروعیت کل نظام با رای ملت است. امام در نامه به شورای بازنگری به صراحت فرمودند ولی مشروع، ولی منتخب ملت است.
اخبار مرتبط:
موعود شمخانی با تودیع وثیقه آزاد شد
موعود شمخانی با تودیع وثیقه آزاد شد

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل‌بیت و مجمع جهانی تقریب
افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل‌بیت و مجمع جهانی تقریب

روزنامه اعتماد از افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل بیت و مجمع جهانی تقریب خبر داده است.

حسن صباح که بود؟ / شخصیت اصلی سریال حشاشین را بشناسید
حسن صباح که بود؟ / شخصیت اصلی سریال حشاشین را بشناسید

یک پژوهشگر تاریخ گفت: اگر حسن صباح را منصفانه و بدون توجه به باورهای مذهبی‌اش مورد قضاوت قرار دهیم؛ می‌توان او را اندیشمندی توانا و فرماندهی قابل، دانست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است