کد خبر : 278575
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - 21:28
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی برای ۴ روز آینده؛

باد شدید اصفهان را درمی‌نوردد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه ناپایدار و وزش باد شدید طی چهار روز پیش رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

باد شدید اصفهان را درمی‌نوردد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

به نوشته مهر؛ بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز سه‌شنبه با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد سامانه ناپایداری از بعد از ظهر فردا چهارشنبه تا روز شنبه (۲۰ تا ۲۳ دی) به صورت وزش باد مناطق غرب، جنوب، مرکز، شمال شرق و جنوب شرق اصفهان را در بر خواهد گرفت.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، طی چهار روز پیش رو وزش باد شدید، وقوع توفان لحظه‌ای در سطح استان پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و کاهش دید بر اثر گرد و خاک هشدار داده و به هم استانی‌ها توصیه کرده است که در خصوص تردد و سفرهای درون و برون شهری طی چهار روز آینده احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب در برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات و انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و خودداری از توقف در زیر درختان تاکید کرده است.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است