کد خبر : 277826
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - 13:35
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آرین‌منش: علی لاریجانی به نیروهای اعتدال نزدیک است / شاید برای انتخابات ۱۴۰۴ نامزد شود

فعال سیاسی نزدیک به لاریجانی مدعی شد: گرایش آقای لاریجانی به سمت اعتدال است. هم به لحاظ مفهومی خواهان میانه‌روی و اعتدال است و هم از منظر سیاسی به نیروهای اعتدالی نزدیک است و با آقای روحانی فاصله زیادی ندارد و تا احتمال اینکه لیستی شکل بگیرد که مورد حمایت آقای روحانی هم باشد وجود دارد.

آرین‌منش: علی لاریجانی به نیروهای اعتدال نزدیک است / شاید برای انتخابات ۱۴۰۴ نامزد شود

به گزارش سایت خبری مدارا: نامه نیوز نوشت: هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم تحرکات سیاسی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی افزایش می‌باید. شنیده‌ها حاکی از آن است که علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس هم در پی ارائه لیستی انتخاباتی است تا بتواند افراد نزدیک به گفتمان خود را وارد مجلس کند.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی و نماینده علی لاریجانی در استان خراسان رضوی، درباره این موضوع گفت: «آقای لاریجانی با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات وارد عرصه شده و ارتباطاتی در استان‌ها هم برقرار شده است. خود من هم نماینده او در استان خراسان رضوی هستم و هدف همه ما واقعا افزایش مشارکت انتخاباتی است. در جلساتی که با آقای لاریجانی داشتیم او تأکید دارد که انتخابات این دوره مجلس بسیار حساس است زیرا کشور با مشکلات مهمی روبه‌رو است که با گسترش عقلانیت و اعتدال و تشکیل مجلسی معتدل می‌شود مشکلات را رفع کرد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا لاریجانی با گروه‌ یا گروه‌هایی ائتلاف خواهد کرد، بیان کرد: «در حال حاضر هنوز صحبتی از ائتلاف با گروهی نیست اما در عین حال ائتلاف هم دور از ذهن نیست؛ به ویژه در شهرهای بزرگ که لیست‌ها تعیین‌کننده‌اند. ما هم در استان خراسان رضوی با جمعی از دوستان کار بررسی نامزدها را انجام می‌دهیم و در پی نامزدهای معقولی هستیم که بتوانند میزان مشارکت را افزایش دهند و امید هم داریم با تلاش شورای نگهبان در گسترده‌کردن دایره تأییدصلاحیت‌ها فضای انتخابات رقابتی و در نهایت افزایش مردم بیشتر شود».

این فعال سیاسی ادامه داد: «گرایش آقای لاریجانی به سمت اعتدال است. هم به لحاظ مفهومی خواهان میانه‌روی و اعتدال است و هم از منظر سیاسی به نیروهای اعتدالی نزدیک است و با آقای روحانی فاصله زیادی ندارد و تا احتمال اینکه لیستی شکل بگیرد که مورد حمایت آقای روحانی هم باشد وجود دارد».

آرین‌منش تصریح کرد: «آقای لاریجانی در بین اصولگرایان هم پایگاه خوبی دارد و ارتباط او با جامعه روحانیت مبارز و حبهه پیروان خط امام و رهبری بسیار خوب است. او در میان اصولگرایان فقط جزو رادیکال‌هایی‌ مانند پایداری تعریف نمی‌شود و سختی با آنها ندارد وگرنه پایگاه خوبی در بدنه اصلی اصولگرایی دارد. حتی بخش‌هایی از حزب اصلاح‌طلب کارگزاران که جنبه اعتدالی دارند هم به سلیقه آقای لاریجانی نزدیک‌اند. به هر حال لیستی در حال شکل‌گیری است که حتی ممکن است برخی اصلاح‌طلبانی که مشی اعتدالی دارند را هم در بر بگیرد».

 او در پایان در پاسخ این پرسش که آیا لاریجانی خود را برای ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۴ آماده می‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم ورود او به عرصه ریاست‌جمهوری دور از ذهن نیست».

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است