کد خبر : 277457
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - 10:40
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

حسن نوروزی: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را در همین رفع می‌کنیم

رئیس کمیسیون قضایی درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب تصریح کرد: یک سری موارد هم بود که این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و ... و قرار شد واژه‌های فارسی جایگزین شود.

حسن نوروزی: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را در همین رفع می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف و ایرادات و ابهامات وارد شده به آن، گفت: یک سری ایرادهای مطرح شده از سوی شورای نگهبان ایرادهای هفتادوپنجی بود و شورای نگهبان برای آن مواردی که نیاز به بودجه دارد به ما اعلام کردند که شما مشخص کنید مثلا موارد ایجابی آن را ابتدا قرار می‌دهید و سلبی‌ها را بعد قرار می‌دهید یا برعکس؟ و اینکه مشخص کنید که چه درصدی از موضوعات را در سال های اول، دوم و سوم می‌خواهید انجام دهید.

وی ادامه داد: یک نامه‌ای هم آقای قالیباف به رئیس‌جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی را بپذیرد، خب دیگر نیاز به این درصدبندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف و بعد احیاناً برخوردهای سلبی به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: یک سری موارد هم بود که این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و … و قرار شد واژه‌ءهای فارسی جایگزین شود.

وی درباره زمان تعیین تکلیف لایحه نیز گفت: یک سری موارد هم شورا اعلام ابهام کرده بود که مبهمات را تا ماده ۴۲ اصلاح کردیم و ان‌شاءالله الباقی مواد را در هفته جاری بررسی کرده و به اتمام می‌رسانیم و کار اصلاحات لایحه به پایان می‌رسد.

نوروزی در واکنش به طرح مساله دستکاری مصوبات و اینکه این مساله قبلا از سوی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح شده بود، گفت: خواهش ما از کسانی که مشاور هستند این است که به جای اینکه به نوعی نظرات خودشان را بر زحمت‌ها و تلاش‌های نمایندگان اعمال کنند، خودشان کاندیدا شده و نماینده شوند و نظرشان را به عنوان نماینده بنویسند.

وی ادامه داد: به هر حال ما معتقدیم که مجلس، مجلس است و در رأس امور است و صحن علنی، کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی بدنه تصمیم‌گیری برای ملت بزرگ ایران است و باید این راه همواره درخشان و پایدار بماند.

اخبار مرتبط:
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است

رئیس مجلس مدعی شد: در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رای نمایندگان گذاشته است، از طرف دیگر می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد؛ مهم‌ترین بها همین اقدام است.

نماینده مجلس: دولت می‌خواهد قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان نگه دارد
نماینده مجلس: دولت می‌خواهد قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان نگه دارد

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من گفتم دلار در بدبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد، اما گفتم به ۸۰ هزار تومان نیز می‌رسد که شرایط به آن نزدیک شد. هر چند دولت تلاش می‌کند که دلار را بین ۶۵ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان نگه دارد.

عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند
عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه نیرویی بتواند به دانشگاه وارد بشود و گاز اشک‌آور بزند و افراد را بازداشت کند، باید به هر شکل محکوم شود اما تعداد زیادی از بازداشتی‌ها آزاد شدند و از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است