کد خبر : 276666
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - 19:28
دسته‌بندی : اجتماعی، خوزستان
چاپ

تاملی بر خودزنی در شورای شهر اهواز

برخی اعضای شورای شهر اهواز اخیرا ادعاهایی مبنی بر عدم صلاحیت شهردار اهواز مطرح نموده اند که باعث تعجب افکار عمومی است.

تاملی بر خودزنی در شورای شهر اهواز

صرف نظر از آنکه این اعضا دلیل موجه و قانونی در این زمینه ارائه نکرده اند(بعنوان مثال سکونت شهردار، یا سوابق کاری و تحصیلات وی را غیرمرتبط خوانده اند درحالیکه مصوبه هیئت وزیران درباره شرایط احراز شهرداران خلاف این را می گوید و این ادعاها درباره امینی موضوعیت ندارد) اما نکته حائز اهمیت در این میان آنست که متاسفانه برخی از اعضای شورا ظاهرا متوجه نیستند با زیرسوال بردن شرایط احراز و صلاحیت شهردار، در واقع صلاحیت شورا در ایفای درست مسئولیت های قانونی اش که مهمترین آن انتخاب شهردار است، را زیر سوال می برند.
در واقع ادعای عدم دارا بودن شرایط احراز توسط شهردار، پیش و بیش از آنکه شهردار را فاقد صلاحیت جلوه دهد، صلاحیت و توان خود شورا و اعضای آن را زیر سوال خواهد برد.
اولین پرسشی که در اذهان عمومی شکل خواهد گرفت آنست که آیا اعضایی که شهردار را انتخاب نموده (و زمام امور را بیش از دوسال به وی سپرده اند) حالا بعد از این مدت پی برده اند که وی شرایط لازم را نداشته، بنظرشان این شورا صلاحیت اداره امور شهر را در مدت باقیمانده دارد؟
اعضای محترم شورا می بایست در مدت باقیمانده عمر شورا بجای اقداماتی که موجبات بی ثباتی در مدیریت شهر را فراهم می کند با تعامل و همدلی برای پاسخگویی به مطالبات مردم تلاش کنند و صلاحیت و توان انجام مسئولیت های قانونی توسط خود را در انظار عمومی به چالش نکشند.

اخبار مرتبط:
طرح ترافیک تهران چه تغییراتی می‌کند؟
طرح ترافیک تهران چه تغییراتی می‌کند؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.

یسنا، دختر گلستانی پیدا شد
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در حالی که همراه مادرش در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله بوده با غفلت مادر مفقود شده بود، زنده پیدا شد.

رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد
رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد

ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران گفت: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است