کد خبر : 276061
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - 20:32
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: رئیسی باید پاسخگوی مافیای برنج در کشور باشد / فساد چای دبش بخشی از مافیا بود

نماینده مردم رشت گفت: مافیا دو بخش داخلی و خارجی دارد و در موضوعات مختلف شاهد هستیم که اقدام به دور زدن قانون می‌کند. متاسفانه این مافیا با ارز دولتی اقدام به خرید برنج و امثالهم می‌کند و همان محصول را به قیمت آزاد به مردم می‌فروشد.

نماینده مجلس: رئیسی باید پاسخگوی مافیای برنج در کشور باشد /  فساد چای دبش بخشی از مافیا بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جماران نوشت: جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: علی‌رغم برگزاری یک جلسه نظارتی با موضوع برنج در مجلس و حضور وزرای مربوطه در این جلسه، و همچنین برگزاری جلسه با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی؛ کسی پاسخگوی واردات ۲ میلیون تن برنج به کشور نشده است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مافیای برنج با قدرت در حال پیشبرد اهداف خود است و دولتی‌ها نیز در این خصوص اختیاری از خود ندارند.

وی گفت: قطعا در واردات ۲ میلیون تن برنج فساد وجود دارد و دولت که ادعای مبارزه با فساد دارد را باید به این موضوع ورود می‌کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس، گفت: اگر واردات برنج ادامه پیدا کند راهی جز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی برای مجلس باقی نمی‌ماند.
احتمال دارد رئیس جمهور را به مجلس دعوت کنیم

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: نمایندگان مناطق شمالی کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد و حتی احتمال دارد که رئیس جمهور را نیز برای پاسخگویی بابت این اتفاق به مجلس دعوت کنیم.

وی بیان کرد: واقعیت امر این است که زندگی کشاورزان شمال کشور در حال نابودی است و واردات بی‌رویه برنج به این قشر از جامعه در سال آینده آسیب جدی وارد خواهد کرد.

کوچکی‌نژاد در بخش دیگری از این گفتگو، بیان داشت: به نظر می‌رسد که یک مافیا در پشت پرده برنج وجود دارد زیرا نمایندگان مجلس مصوب کرده‌اند که دیگر برنج وارد کشور نشود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فساد چای دبش بخشی از مافیا بود و امروز آقای رئیسی و قوه قضاییه باید در کنار هم با اینگونه فسادها مقابله کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: حتی در ماه‌های آخر مجلس یازدهم نیز این عزم وجود دارد که با واردات برنج مقابله شود و قطعاً در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع وزیر جهاد کشاورزی استیضاح خواهد شد.

کوچکی‌نژاد در پایان گفت: مافیا دو بخش داخلی و خارجی دارد و در موضوعات مختلف شاهد هستیم که اقدام به دور زدن قانون می‌کند. متاسفانه این مافیا با ارز دولتی اقدام به خرید برنج و امثالهم می‌کند و همان محصول را به قیمت آزاد به مردم می‌فروشد. اما آنچه مسلم است که افرادی در بدنه مافیا حضور دارند که در مراکز تصمیم‌گیری کشور نفوذ دارند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است