کد خبر : 275576
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - 18:41
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا: آذر منصوری دچار خودبزرگ‌بینی عجیبی شده است

مثلث آنلاین مدعی شد: آذر منصوری گویا دچار خودبزرگ‌بینی عجیبی شده است. اویی که با اِعمال فشار حزب تندروی اتحاد ملت با مجبورکردن بهزاد نبوی به استعفا بر صندلی ریاست جبهه اصلاحات نشسته است، حالا انگار قصد دارد جبهه اصلاحات را به طور کلی مضحمل کند.

سایت اصولگرا: آذر منصوری دچار خودبزرگ‌بینی عجیبی شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت اصولگرای مثلث آنلاین در نقد آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات مطلبی را منتشر و ادعاهایی منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید: حضور آذر منصوری در جبهه اصلاحات معادلات انتخاباتی اصلاح‌طلبان اصیل را بر هم زده است. آنها می‌کوشند اصلاح‌طلبان را به سمت انتخابات سوق دهند و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را پویا کنند اما آذر منصوری که رئیس جبهه اصلاحات ایران است، مدام بر طبل تحریم انتخابات و بی‌خاصیت‌بودن انتخابات در ایران می‌کوبد. مواضع اخیر او عجیب است. او به تازگی در گفت‌وگویی گفته است که «صندوق رأی در نگاه اغلب جامعه خاصیت خود را از دست داده و اصلاح‌طلبان تنها ظرفیتی که در اختیارشان هست این است که بتوانند از مسیرهای مدنی و مسالمت‌آمیز و خشونت پرهیز به عنوان جریانی که می‌خواهد نقش نیروی واسط را در جریان سیاسی کشور ایفا کند، صدای حق‌خواهی جامعه باشند».

منصوری با به زعم خود با محافظه‌کاری رسما می‌گوید ما می‌خواهیم صدای آنهایی باشیم که انتخابات را تحریم می‌کنند. سخنی که خط تمایز نیروهای مقید به نظام و اپوزیسیون است. او از یک سوی دیگر نمایندگان یاغی مجلس ششم را شجاع‌ترین نمایندگان در تاریخ پس از انقلاب می‌داند و می‌گوید: «از مجلس ششم که ما نمایندگانی شجاع‌تر و جسورتر در طول مجالس پس از انقلاب اسلامی نداشتیم، اندک لوایحی که می‌توانست باعث تقویت امید در بدنه جامعه شود با هر بهانه‌ای به سد شورای نگهبان مواجه و تصویب نمی‌شد».

آن دسته از نمایندگان مجلس ششم که منصوری از آنها یاد می‌کنند، برخلاف ادعای او مبنی بر «جسور» و «شجاع» ضدقانون‌ترین نمایندگان در تاریخ بعد از انقلاب بوده‌اند؛ کسانی که به جای اعتراض قانونی به عدم احراز صلاحیت‌ها با ایجاد آشوب سیاسی دست به تحصن زدند، شورای نگهبان و عالی‌ترین مقامات نظام و حتی رهبری را زیرسؤال بردند و در کشور را تا مدتی درگیر زیاده‌خواهی‌هایشان کردند. آش در آن زمان تا حدی شور شد که محمد خاتمی هم از آن طیف یاغی فاصله گرفت اما حالا در کمال تعجب آذر منصوری به عنوان رئیس تشکیلات انتخاباتی اصلاح‌طلبان آن دسته از نمایندگان را جسور و شجاع می‌نامد و در ادامه به شورای نگهبان حمله می‌کند و اتهام می‌زند که این نهاد مانع تصویب لوایح امیدبخش می‌شد!

او حتی پا را فراتر نهاده و گفته که اخراج اصلاح‌طلبان از حاکمیت، «نعمت» است که اولا مشخص نیست چه زمانی آنها از حاکمیت اخراج شده‌اند و این حرف مستندش چیست؟ و ثانیا چرا رئیس تشکیلاتی سیاسی که می‌خواهد کار قانونی کند خروج از نظام را نعمت می‌داند؟!

از سوی دیگر مشخص نیست آذر منصوری می‌خواهد رئیس چه گروهی باشد؟ او اگر راه اپوزیسیون را می‌پسندند، چرا در صندلی ریاست تشکیلاتی نشسته است که وظیفه‌ ذاتی‌اش هموارکردن مسیر انتخاباتی جریان اصلاحات است؟ علاوه بر این اصلا منطقی نیست رئیس چنین تشکیلاتی با چنین وظیفه‌ای طرح عبور از انتخابات را با عناوین و تعابیر مختلف مطرح کند.

آذر منصوری گویا دچار خودبزرگ‌بینی عجیبی شده است. اویی که با اِعمال فشار حزب تندروی اتحاد ملت با مجبورکردن بهزاد نبوی به استعفا بر صندلی ریاست جبهه اصلاحات نشسته است، حالا انگار قصد دارد جبهه اصلاحات را به طور کلی مضحمل کند و این جبهه سیاسی که در تاریخ چند دهه گذشته در روند سیاسی کشور مؤثر بوده است را به سرنوشت نهضت آزادی دچار کند؛ هدفی که البته با مخالفت جدی بدنه اصلی اصلاح‌طلبی مواجه شده است و کم نیست انتقادات تند و تیزی که به روش آذر منصوری و حزب حمایت‌کننده‌اش یعنی اتحاد ملت می‌شود.

اخبار مرتبط:
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟
کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرحله دوم درحالی هفته آینده برگزار خواهد شد که در ۵ لیست انتخاباتی ارائه شده، اشتراک کاندیدای ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم
روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است