کد خبر : 275549
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - 15:32
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

فعال اصولگرا: قالیباف در بین اصولگرایان دست بالا را ندارد

نماینده ادوار مجلس مدعی شد: نظر من این است که آقای قالیباف در بین اصولگرایان دست بالا را ندارد. البته این در شرایطی است که سناریوی دوم به وجود آید و رقابت بین اصولگرایان باشد. شاید خودش رأی آورد اما مسئله این است که نمی‌تواند از نظر طیفی دست بالا را در رقابت بین اصولگرایان داشته باشد.

فعال اصولگرا: قالیباف در بین اصولگرایان دست بالا را ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: اصولگرایان تا اینجای کار با چند طیف وارد عرصه انتخابات شده‌اند اما برخی می‌گویند اگر اصلاح‌طلبان به طور کامل به انتخابات ورود کنند، این احتمال وجود دارد که در جبهه اصولگرایی طیف‌بندی‌ها کنار رفته و همه‌شان به ست لیست واحد حرکت کنند.

احمد بخشایش‌اردستانی، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «دو سناریو قابل تصور است؛ نخست آنکه انتخابات پیش رو مانند انتخابات‌های قبلی باشد و دو جبهه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی با یکدیگر رقابت کنند. در این صورت اگر اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها وارد انتخابات شوند، طبیعتا اصولگرایان سعی می‌کنند به لیست واحد برسند. در این بین توجه هم داشته باشیم که اگر مشارکت در تهران بالا برود احتمال رأی‌آوری اصلاح‌طلبان بیشتر است».

او ادامه داد: «سناریوی دوم آن است که اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات شرکت نکنند که در این صورت رقابت درون‌جناحی بین اصولگرایان شکل می‌گیرد. مثلا شانا خود را در برابر پایداری و شریان قرار می‌دهد و بالعکس. در حال حاضر کری‌خوانی اصولگرایان برای وزن‌کشی در برابر یکدیگر است و همه منتظر هستند تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها که قرار است پانزدهم دی‌ماه اعلام را شود را ببینند تا تصمیم‌گیری کنند. باز هم می‌گویم وزن‌کشی اصولگرایان در برابر هم در حالی است که اگر اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شوند، اصولگرایان به سمت همگرایی با یکدیگر می‌روند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «نظر من این است که آقای قالیباف در بین اصولگرایان دست بالا را ندارد. البته این در شرایطی است که سناریوی دوم به وجود آید و رقابت بین اصولگرایان باشد. شاید خودش رأی آورد اما مسئله این است که نمی‌تواند از نظر طیفی دست بالا را در رقابت بین اصولگرایان داشته باشد. البته به نظر من اصلاح‌طلبان عاقل‌تر از این حرف‌ها هستند که از انتخابات صرف نظر کنند و در نهایت رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل می‌گیرد».

بخشایش اردستانی در پایان گفت: «به هر حال باید ببینیم که مردم چه قدر در انتخابات شرکت می‌کنند. وضعیت مشارکت در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک متفاوت است. در شهرهای بزرگ فعلا فضا به طور کامل انتخاباتی نشده است اما می‌شد که در شهرهای کوچک مسئله انتخابات برای مردم مهم است و تقریبا می‌شود فضای انتخاباتی را مشاهده کرد».

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است