کد خبر : 275331
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - 10:52
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اینکه پنج‌شنبه یا شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته اعلام شود برعهده دولت است

عضو کمیسیون مجلس گفت: در صحن مجلس بر اساس پیشنهاد نمایندگان ممکن است که روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته به تصویب برسد و این امکان وجود دارد. امیدواریم که قبل از بررسی بودجه این لایحه در صحن مجلس بررسی شود .

نماینده مجلس: اینکه پنج‌شنبه یا شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته اعلام شود برعهده دولت است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دنیای اقتصاد نوشت: با فشار تندروها دومین روز تعطیلات که تا پیش از این در کمیسیون اجتماعی روز شنبه تعیین شده بود، تغییر کرد و تعیین دومین روز تعطیل‌ برعهده دولت گذاشته شد.

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تغییر دومین روز تعطیل‌ آخر هفته در کمیسیون متبوعش، گفت: اخیرا کمیسیون اجتماعی گزارش خود در خصوص افزایش تعطیلات آخر هفته را اصلاح کرد و گزارش جدیدی را به صحن علنی مجلس ارسال کرد. با توجه به تغییرات انجام شده، انتخاب روز دوم تعطیلات آخر هفته بر عهده دولت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: گزارش کمیسیون اجتماعی اصلاح شد و بر این مبنا ساعت کار در ۵ روز کاری، ۴۰ ساعت خواهد بود. اما تشخیص اینکه ۵ روز کاری چه روزهایی باشد با دولت است. یعنی اینکه دومین روز تعطیلات شنبه باشد یا پنج‌شنبه بر اساس آیین‌نامه‌ای تعیین می‌شود که دولت خواهد نوشت.
عنابستانی در خصوص اینکه آیا فشارها باعث اصلاح گزارش کمیسیون اجتماعی و گذاشتن اختیار روز تعطیلی بر عهده دولت شد، تاکید کرد: من با فشارها کاری ندارم. ما می‌خواهیم یک کاری انجام شود. کمیسیون اجتماعی و دولت معتقد است که ما باید بتوانیم تعطیلات آخر هفته را بیشتر کنیم. اگر بر اساس گزارش اول کمیسیون اجتماعی روز دوم تعطیلات آخر هفته شنبه باشد که چه بهتر اما اگر نشد پنج‌شنبه تعطیل شود. تعطیلی روز شنبه مانع افزایش تعطیلات آخر هفته شده بود و به همین علت از سوی هیات رئیسه به عنوان دستور صحن قرار داده نمی‌شد. کمیسیون اجتماعی به همین دلیل گزارش خود را اصلاح کرد. نمایندگان پیشنهادهای‌شان را در خصوص گزارش کمیسیون اجتماعی داده‌اند و این لایحه در انتظار است تا در دستور صحن قرار بگیرد.
او تصریح کرد: در صحن مجلس بر اساس پیشنهاد نمایندگان ممکن است که روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته به تصویب برسد و این امکان وجود دارد. امیدواریم که قبل از بررسی بودجه این لایحه در صحن مجلس بررسی شود .
این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار زیاد است و هیات رئیسه باید تصمیم بگیرد کدام طرح یا لایحه در دستور کار قرار بگیرد. اما لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته لایحه خیلی مهمی است و می‌تواند به همبستگی، نشاط اجتماعی و بهره‌وری کار بسیار کمک کند.

اخبار مرتبط:
بخشایش‌اردستانی، منتخب مجلس دوازدهم: اگر نامزد ریاست مجلس رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می‌شود
بخشایش‌اردستانی، منتخب مجلس دوازدهم: اگر نامزد ریاست مجلس رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می‌شود

بخشایش درباره لرزان بودن صندلی ریاست قالیباف در مجلس آینده به شرط رأی آوری مدعی شد: این اتفاق بهتری است. معمولا نمایندگان برای آنکه بر رئیس فشار بیاورند باید صندلی ریاست را لرزان کنند، این به نفع مجلس است. اگر کسی رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می شود.

نقوی‌حسینی: امثال مهدی نصیری سرمایه‌های ما هستند و می‌توانند حفظ شوند
نقوی‌حسینی: امثال مهدی نصیری سرمایه‌های ما هستند و می‌توانند حفظ شوند

نماینده ادوار مجلس گفت: مصادیقی را دیدیم که فرد چند دوره نماینده مجلس، وزیر یا استاندار بوده، وقتی به یک دستگاهی برای پیگیری کار یا مشکلش می رود برخورد بدی با او می شود و کسی هم نیست که حرفش را گوش دهد. معتقدم این گروه از افراد سرمایه های انسانی هستند که می توانند حفظ شوند، نه آنکه با این حرف مواجه شوند که «نظام به تو میدان داد وگرنه تو کسی نبودی که در فلان جایگاه قرار بگیری».

کیهان: اصلاح‌طلبان طی روزهای گذشته قصد التهاب‌آفرینی داشتند
کیهان: اصلاح‌طلبان طی روزهای گذشته قصد التهاب‌آفرینی داشتند

روزنامه حسین شریعتمداری بار دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب و افراد نزدیک به این جریان را به التهاب آفرینی متهم کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است