کد خبر : 274697
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - 11:00
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

جلال محمودزاده: قالیباف باید پاسخگو باشد که چه کسی در لایحه حجاب دست برده / اتفاقاتی که در مجلس یازدهم رخ داده بی‌سابقه است

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: اگر واقعا این خبر صحت داشته باشد و پس از تصویب کمیسیون، برخی افراد و نمایندگان در این لایحه دست برده و بعد لایحه را به شورای نگهبان ارسال کرده باشند، وهن مجلس است. باید این موضوع با دقت رسیدگی و بررسی شود. آقای قالیباف باید این موضوع را شفاف‌سازی کند. این افراد که در لایحه دست برده‌اند هم باید شناسایی و به مردم و نمایندگان و رسانه‌ها معرفی شوند. نمی‌شود لایحه‌ای که سرنوشت بسیاری از ایرانیان را تعیین می‌کند، توسط برخی افراد دستکاری شده و تغییر پیدا کند.

جلال محمودزاده: قالیباف باید پاسخگو باشد که چه کسی در لایحه حجاب دست برده / اتفاقاتی که در مجلس یازدهم رخ داده بی‌سابقه است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم، یکی از چهره‌هایی است که نسبت به روند بررسی طرح‌ها و لوایح در مجلس نقدهایی را وارد ساخته و می‌گوید: «در هیچ مجلسی به اندازه مجلس یازدهم شاهد این مساله نبودیم که برخی از لوایح اصل هشتاد و پنجی شده و تعداد معدودی از نمایندگان در یک کمیسیون برای همه مجلس تصمیم بگیرند. در مجلس یازدهم این روال اشتباه، بارها تکرار شد. در مجالس قبلی بسیار به ندرت این اتفاق رخ می‌داد. برای اینکه لایحه یا طرحی در یک کمیسیون تخصصی بررسی، تصویب و راهی شورای نگهبان شود، می‌بایست طرحی ضروری و بسیار ویژه باشد. ولی در مجلس یازدهم دیدیم که بسیاری از طرح‌ها و لوایح یک چنین سرنوشتی را پیدا کردند.»

جلال محمود‌زاده می‌گوید: «برای نخستین‌بار در بودجه ۱۴۰۰ بود که این دستکاری‌ها انجام شد. در اسفندماه ۹۹ خبری منتشر شد که تعدادی نمایندگان مجلس در تبصره ۱۴ بودجه دست برده و خودشان آن را مصوب و راهی شورای نگهبان کرده‌اند. این روند باعث شد نمایندگان بسیاری از شهرهای کوچک و محروم ناراحت شوند و احساس کنند که اجحافی صورت گرفته است.»

او ادامه داد: «این روند ادامه داشت تا اینکه لایحه حجاب و عفاف هم اصل ۸۵ شد و به کمیسیون ویژه رفت. این لایحه با عجله بسیار زیادی تصویب و راهی شورای نگهبان شد. شورای نگهبان هم ایرادات شکلی، هم ایرادات املایی و هم ایرادات محتوایی و… از این لایحه گرفت. من ندیدم لایحه‌ای تا این اندازه مورد ایراد و اشکال شورای نگهبان قرار گرفته باشد.»

محمودزاده با اشاره به اینکه مناظره‌ای که اخیرا در یکی از سایت‌ها درباره دست بردن در لایحه حجاب و عفاف برگزار شده، بسیار نگران‌کننده است، گفت: «اگر واقعا این خبر صحت داشته باشد و پس از تصویب کمیسیون، برخی افراد و نمایندگان در این لایحه دست برده و بعد لایحه را به شورای نگهبان ارسال کرده باشند، وهن مجلس است. باید این موضوع با دقت رسیدگی و بررسی شود. آقای قالیباف باید این موضوع را شفاف‌سازی کند. این افراد که در لایحه دست برده‌اند هم باید شناسایی و به مردم و نمایندگان و رسانه‌ها معرفی شوند. نمی‌شود لایحه‌ای که سرنوشت بسیاری از ایرانیان را تعیین می‌کند، توسط برخی افراد دستکاری شده و تغییر پیدا کند. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم ان پرونده را تا حصول نتیجه بررسی کنند.»

نماینده مهاباد در مجلس یازدهم می‌گوید: «برگشت لایحه با شرایط فعلی و ایرادات فراوان، خودش وهن مجلس و به ضرر مجلس است، اینکه در آن دستکاری شده باشد که نور علی نور است. مردم حق دارند نگران باشند که سایر طرح‌ها و لوایح مجلس دستکاری شده باشند. من دوره‌های مختلف در مجلس حضور داشته‌ام اما اتفاقاتی که در مجلس یازدهم رخ داده منحصر به فرد است. دست بردن در لایحه بودجه، تغییر اعداد و ارقام بودجه، پس از تصویب، دست بدن در لایحه حجاب و عفاف و تغییر مواد و متن لایحه و… جای تعجب دارد، حتی در ادارات معمولی هم شاهد این نوع رفتارها نیستیم. چه برسد به مجلس که جایگاه رفیع قانون‌گذاری دارد و تغییر یک ویرگول می‌تواند تبعات خاص داشته باشد.»

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است