کد خبر : 274244
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - 10:20
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

همسر دوستم به من هم خیانت می‌کرد، کُشتمش!

مردی که در پی رابطه پنهانی با همسر دوستش، این زن را کشته است در جلسه دادگاه مدعی شد، مقتول به او هم خیانت کرد و به همین دلیل مستحق مرگ بود.

همسر دوستم به من هم خیانت می‌کرد، کُشتمش!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مردی که در پی رابطه پنهانی با همسر دوستش، این زن را کشته است در جلسه دادگاه مدعی شد، مقتول به او هم خیانت کرد و به همین دلیل مستحق مرگ بود.

اولین جلسه محاکمه این متهم دو سال قبل برگزار و در آن جلسه به قصاص محکوم شد اما حالا او بعد از گذشت سه سال از زمان تشکیل پرونده مدعی شده است مقتول نه تنها به شوهرش بلکه به رابطه‌ای که بین خودشان بود نیز خیانت کرده بود.

مردی سه سال قبل به ماموران خبر داد همسرش فرزانه گم شده است. او گفت: زنم برای خرید بیرون رفته بود اما دیگر برنگشت.

تحقیقات ماموران نشان داد فرزانه با مردی به نام بهنام که از دوستان شوهرش است رابطه داشت. با افشای این رابطه پنهانی، بهنام بازداشت شد. او گفت: من دوست شوهر فرزانه بودم. ما با هم رفت‌وآمد داشتیم و در همین رفت‌وآمدها بود که به فرزانه علاقه‌مند شدم و رابطه ما شروع شد. ما با یکدیگر کار هم می‌کردیم. آخرین بار که با هم بیرون رفته بودیم به خاطر بدهی با هم دعوا کردیم. من دو ضربه چاقو به او زدم، بعد او را خفه و جسدش را در ورامین رها کردم.

به این ترتیب، ماموران جسد را پیدا کردند و به پزشکی قانونی انتقال دادند. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

متهم پای میز محاکمه رفت و اعتراف کرد با همسر دوستش رابطه داشته و او را به قتل رسانده است. هرچند متهم گفت از کرده خودش پشیمان است اما با توجه به درخواست اولیای دم، به قصاص محکوم شد. رأی صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

قرار بود بهنام قصاص شود اما با توجه به اینکه اولیای دم باید تفاضل دیه می‌پرداختند و آن را نپرداخته بودند، حکم اجرا نشد تا اینکه بعد از گذشت سه سال متهم با ارسال نامه‌ای به دادگاه درخواست تعیین تکلیف کرد.

اولیای دم: قصاص می‌خواهیم اما پول نداریم

وقتی جلسه رسیدگی به درخواست متهم در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند. آنها گفتند: ما درخواست قصاص داریم اما توان پرداخت تفاضل دیه را نداریم و گذشت هم نمی‌کنیم.

متهم که برای بار دوم در دادگاه حاضر شده بود، این بار مدعی شد رابطه‌اش با فرزانه فقط کاری بوده است. او گفت: من به دوستم خیانت نکردم. فرزانه بود که به او خیانت می‌کرد. من و فرزانه رابطه کاری با هم داشتیم. چند روز قبل از حادثه متوجه شدم فرزانه علاوه بر اینکه با من رابطه کاری دارد با دوست من هم دوست شده و به شوهرش خیانت می‌کند؛ او به هر دوی ما خیانت می‌کرد برای همین او را به قتل رساندم. او مستحق مرگ بود.

بعد از گفته‌های جدید متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

اخبار مرتبط:
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند

جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ محل مورد نظر درخت ندارد/ این مسجد مغازه ندارد اما سالن خواهد داشت
مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ محل مورد نظر درخت ندارد/ این مسجد مغازه ندارد اما سالن خواهد داشت

رئیس شورای شهر تهران گفت: مکانی که برای ساخت مسجد در نظر گرفتیم به جز یک سرویس بهداشتی و زمین باز و ۳ یا ۴ درخت چیزی ندارد، پیشنهاد من به عنوان یک معمار این است که درخت‌ها در حیاط مسجد قرار بگیرند.

علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است
علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: من هم مانند بسیاری از همکاران حقوقدان خودم معتقدم این حکم می‌شکند، اما باید به این پرسش پاسخ داده شود که هزینه‌های غیر قابل جبرانی که از رهاورد یک چنین احکامی در عرصه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود چگونه جبران پذیر خواهد شد؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است